  • 1. Data: 2010-03-27 06:38:48
    Temat: Rozliczanie biletow komunikacji miejskiej w del. zagranicznej
    Od: Przemek <p...@g...com>

    Witam,
    w Polsce z tego co wiem na przejazdy komunikacja do 50km??? potrzebny
    jest rachunek.
    Spotkalem sie z opinia (jakis artykul) na necie, ze bedac w delegacji
    zagranicznej do tych biletow do 50km stosuje sie te same zasady co w
    PL
    Jako pracownik etatowy w duzej firmie nie raz rozliczalem takie bilety
    komunikacji miejskiej - czy dla przedsiebiorcy sprawa wyglada inaczej?
    Troche tych biletow uzbieralem a zbliza sie rozliczenie za kwartal...
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 2. Data: 2010-03-27 09:07:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Mar 2010, Przemek wrote:

    > w Polsce z tego co wiem na przejazdy komunikacja do 50km??? potrzebny
    > jest rachunek.

    Inaczej.
    Bilety powyżej limitu "kilometrowego" można traktować jak fakturę,
    mimo że nie ma na nich danych kupującego.
    IMO wymóg "kilometrażu" jest absurdalny i ktoś w MF powinien się
    lekko puknąć celem obudzenia ;) (bo to jest w rozporządzeniu, nie
    w ustawie), bez sensu - mam bilet IC za >100 zł i mogę "tak po
    prostu" wrzucić go do ewidencji VAT, mam bilet "lokalny" i muszę
    żądać sporządzenia dodatkowej kartki, które to sporządzenie może
    kosztować sprzedawcę więcej niż VAT z tego biletu.

    No ale co poradzić...

    > Jako pracownik etatowy w duzej firmie nie raz rozliczalem takie bilety
    > komunikacji miejskiej - czy dla przedsiebiorcy sprawa wyglada inaczej?

    Formalnie rozporządzenie nie przewiduje "zaliczenia" ani dowodu
    księgowego (innego niż f-ra) bez podpisu (par.12.4.2.d) ani
    w szczególności rozliczenia wydatków innych niż dieta w formie "jak
    dla pracownika" (par.14.2.5), niemniej takie postawienie sprawy jest
    sprzeczne z ustawą.
    Równie dobrze rozporządzenie nie przewiduje możliwości rozliczenia
    różnic kursowych :P
    Sam takie wydatki rozliczam, w formie "rozliczeń wyjazdów" (czyli
    odrębnego DW z wykazem gdzie, kiedy i po co pokasowałem bilety)
    kontrola coś takiego oglądała i się nie czepiała.

    > Troche tych biletow uzbieralem a zbliza sie rozliczenie za kwartal...

    Ale jakby o mnie chodziło, to nie wrzuciłbym tych biletów "luzem",
    aby nie musieć wyjaśniać nie bycia słoniem, lecz sporządził świch
    z listą kiedy -> dokąd lub po co -> jakie (wartościowo) bilety.

    Niemniej, zwróć uwagę: takie rozliczenie nie pozwala odliczyć
    VAT. A o to chodzi "w sprawie 50km".
    <zastrzeżenie: odnoszę się wyłącznie do wyjazdów krajowych, nie
    wnikam czy są i ew. jakie różnice przy zagranicznych>

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2010-03-27 20:42:18
    Od: Przemek <p...@g...com>

    Witam,
    Czyli krotko mowiac majac peczek biletow zebranych podczas delegacji
    sluzbowej zagranicznej zebralbys je do kupy, spial z karteczka z
    napisem dowod wewn, opsial po co i gdzie jechales i wprowadzil do
    "ksiegowosci" wg kursu z dnia roboczego poprzedzajacego dzien na ktory
    datujesz ten DW?
    Jest mi to nawet bardziej na reke bo nie musze sie palowac ze
    sprawdzaniem kursu waluty dla kazdego bileciu(dnia)
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 4. Data: 2010-03-31 19:18:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Mar 2010, Przemek wrote:

> [...]
    > sluzbowej zagranicznej zebralbys je do kupy, spial z karteczka z
    > napisem dowod wewn, opsial po co i gdzie jechales i wprowadzil do

    ...tak...

    > wg kursu z dnia roboczego

    A do różnic kursowych się *nie* wtykam.

    pzdr, Gotfryd