  • 1. Data: 2007-03-13 00:00:44
    Temat: Rozliczenie dochodów z USA
    Od: "Dezmont" <x@.x>

    Jestem programistą, mam kontrakt z kontrahentem z USA, praca zdalna (przez
    internet)
    Przez rok 2006, co miesiąc wystawiałem rachunek, w ramach umowy o dzielo a
    kontrahent
    przelewał wynagrodzenie na konto banku z siedziba w Polsce.
    Nie prowadze jako takiej działalności gospodarczej do tegoż celu,
    kontrahent natomiast zastrzega w kontrakcie, ze nie potrąca żadnych kwot na
    podatek oraz
    na inne świadczenia.

    Z moich wstępnych obliczeń podatku dochodowego z uzyskanym dochodem wchodzę
    w trzeci próg podatkowy (20.311,31 zł + 40% nadwyżki ponad 85.528,00)

    Czy nie pozostaje mi nic innego jak zapłacić podatek liczony na zasadach
    ogólnych,
    zaliczające dochody w postaci wynagrodzen z umowy o dzielo ?

    Czy prawdą jest, że banki polskie mają obowiązek wysyłać informacje
    o dokonanych przelewach zagranicznych na konta osobiste obywateli do US
    by ten zaś mógł sprawnie monitorować podatników ?

    Dez

  • 2. Data: 2007-03-13 06:34:54
    Temat: Re: Rozliczenie dochodów z USA
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Dezmont" <x@.x> napisał w wiadomości

    > Z moich wstępnych obliczeń podatku dochodowego z uzyskanym dochodem
    > wchodzę
    > w trzeci próg podatkowy (20.311,31 zł + 40% nadwyżki ponad 85.528,00)

    Jak ja bym ciagnal na tym taka kasiure to chyba bym w tej sytuacji pomyslal
    o DG. Podatek liniowy, ZUS oplacony (jak sie zrodelko skonczy zawsze mozna
    isc na kuroniowke - no chyba, ze maly ZUS).
    Skoro firma nie odprowadza zaliczek, to chyba Ty sam powinienes to robic -
    kiedys byl jakis PIT-51 nie wiem, czy jeszcze jest - miesiecznie, miesieczne
    wplatyy zaliczki i rozliczenie na koniec roku.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2007-03-13 09:55:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Mar 2007, Dezmont wrote:

> [...]
    > Nie prowadze jako takiej działalności gospodarczej do tegoż celu,
    > kontrahent natomiast zastrzega w kontrakcie, ze nie potrąca żadnych kwot na

    ...rzuć okiem na mój (dzisiejszy) post do Andrzeja Lawy, wątek
    "komornik odzyskał....", idzie o zaliczki.

    > Z moich wstępnych obliczeń podatku dochodowego z uzyskanym dochodem wchodzę
    > w trzeci próg podatkowy (20.311,31 zł + 40% nadwyżki ponad 85.528,00)

    A zaliczki płaciłeś wg której skali? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-03-13 10:10:51
    Od: "Dezmont" <x@.x>

    > A zaliczki płaciłeś wg której skali? ;)

    Ponadto prowadzę kilka działalności gospodarczych co do których regularnie
    uiszczałem
    zaliczki na podatek dochodowy w najniższej skali

    A mam taki obowiązek uiszczania zaliczek z dodatkowych dochodów uzyskanych
    z tytułu umowy o dzieło (kontraktu) ?

    Dez

  • 5. Data: 2007-03-13 10:43:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Mar 2007, Dezmont wrote:

    > A mam taki obowiązek uiszczania zaliczek z dodatkowych dochodów uzyskanych
    > z tytułu umowy o dzieło (kontraktu) ?

    Odesłałem do postawy prawnej którą podałem (znaczy z nr. atykułu)
    w innym wątku.
    Mi wychodzi że obowiązek jest. Napisali wyraźnie "uzyskujący przychody
    bez pośrednictwa płatników".

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-03-13 13:06:05
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Dezmont" <x@.x> wrote in message news:et5tas$1s0a$1@news.mm.pl...

    > A mam taki obowiązek uiszczania zaliczek z dodatkowych dochodów uzyskanych
    > z tytułu umowy o dzieło (kontraktu) ?

    tak.

  • 7. Data: 2007-03-13 13:39:10
    Od: "Dezmont" <x@.x>

    > tak.

    Jeśli tak, więc co powinienem uczynić w przypadku gdy nie płaciłem zaliczek
    przez ostatni rok ?

    Dez

  • 8. Data: 2007-03-13 21:47:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Mar 2007, Dezmont wrote:
    [...komuś...]

    > Jeśli tak, więc co powinienem uczynić w przypadku gdy nie płaciłem zaliczek
    > przez ostatni rok ?

    A zajrzałeś w koncu do wątku "komornik odzyskał..." czy nie?
    Nie wiem co powinieneś, ja bym składał wyjaśnienie, czynny żal
    i dopilnował żeby zaliczki i odsetki były zapłacone (ZARAZ, nie
    "później", warunkiem skuteczności czynnego żalu jest wyrównanie
    zaległości!)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-03-13 23:17:42
    Od: "Dezmont" <x@.x>

> [...]
    > i dopilnował żeby zaliczki i odsetki były zapłacone (ZARAZ, nie
    > "później", warunkiem skuteczności czynnego żalu jest wyrównanie

    Tak, zajrzalem
    A więc mam się jeszcze pokajać, moze rzucić na kolana i walić sie w pierś ?
    niedoczekanie, prędzej wyemigruje

    Dez

  • 10. Data: 2007-03-13 23:27:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Mar 2007, Dezmont wrote:

    > A więc mam się jeszcze pokajać, moze rzucić na kolana i walić sie w pierś ?

    No jest taka, jak to nazywają, "instytucja prawna" - figuruje w Kodeksie
    Karnym Skarbowym, stanowi że jak US nie miał wcześniej wiedzy że podatnik
    nie wywiazał się z obowiązków, i to podatnik "da głos" ORAZ zapłaci
    zaległości (z odsetkami), to nie podpada pod karę.
    Żeby była jasność i nikt nie kombinował - należy powołać się na tę
    reagulację, albo podając numer przepisu, art. 16 tu:
    http://prawo.interia.pl/kodeksy?aid=7583&s=2
    ...albo podając jego nazwę - właśnie "czynny żal".
    Niezależnie w Ordynacji Podatkowej:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkow
    a-1_2_129.html
    ...wynika że wypada złożyć wyjaśnienia, bo albo są obowiązkowe
    albo US ma prawo (i na 98% skorzysta) do żądania wyjaśnień, nie
    warto iść dwa razy ;)

    > niedoczekanie, prędzej wyemigruje

    :)

    pzdr, Gotfryd