  • 1. Data: 2006-04-25 21:50:04
    Temat: Rozpoczalem dzialalnosc...
    Od: b...@g...com

    Witam!

    Kurcze ale sie wkopalem. Postanowilem rozpoczac wlasna
    dzialalnosc, gdyz nie bylem nigdzie zatrudniony. Wpisu do
    ewidencji dzialalnosci dokonywalem w polowie sierpnia 2005 r.
    Wpisalem date rozpoczecia dzialalnosci na 01.09.2005. Ale ze
    zostalem zatrudniony pod koniec sierpnia, kompletnie sprawe
    zarzucilem, zapomnialem. Nie bylem po regon, nip, w us, w zusie. Czy
    ma teraz jakies wyjscie, bo jak kretyn zapomnialem wyrejestrowac
    dzialalnosci. Czy to prawda, ze czekaja mnie teraz kary - ogromne,
    oplaty itd. Co mam robic?

    Dziekuje za opdowiedz!!!

  • 2. Data: 2006-04-26 06:32:05
    Temat: Re: Rozpoczalem dzialalnosc...
    Od: "walec" <w...@p...fh>

    Wg mnie skoro nie mialem zadnej sprzedazy, NIP, REGON itp... Jest szansa ze
    unikniesz oplat (Glownie ZUS).

    M.

    Natomiast problem moze sie pojawic kiedy starostwo lub Um
    Uzytkownik <b...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...

  • 3. Data: 2006-04-26 07:03:13
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia 25 Apr 2006 14:50:04 -0700, b...@g...com napisał(a):

> [...]
    > ma teraz jakies wyjscie, bo jak kretyn zapomnialem wyrejestrowac
    > dzialalnosci. Czy to prawda, ze czekaja mnie teraz kary - ogromne,

    nie rozpocząłeś działalności więc nic ci się nie stanie.

    --
    Mieczysław
    -----------

  • 4. Data: 2006-04-26 07:46:08
    Od: androman <a...@p...neostrada.pl>

    Wydaje mi sie;, z.e niejaki L. Dorn tak mia? i chyba nie mia? z.adnych
    konsekwencji.

    Andrzej

  • 5. Data: 2006-04-26 07:47:48
    Od: androman <a...@p...neostrada.pl>

    > Wydaje mi się, że niejaki L. Dorn tak miał i chyba nie miał żadnych
    > konsekwencji.

    o kurcze kodowanie, gapa ze mnie

  • 6. Data: 2006-04-26 21:43:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Apr 2006 b...@g...com wrote:

    > zostalem zatrudniony pod koniec sierpnia, kompletnie sprawe
    > zarzucilem, zapomnialem. Nie bylem po regon, nip,

    Pracujesz i chciałeś po NIP iść? :)

    > w us, w zusie. Czy
    > ma teraz jakies wyjscie, bo jak kretyn zapomnialem wyrejestrowac
    > dzialalnosci. Czy to prawda, ze czekaja mnie teraz kary - ogromne,
    > oplaty itd. Co mam robic?

    Jedyne "kary" jakie ja widzę, to w razie gdyby coś było
    uzależnione od bycia zarejestrowanym przedsiębiorcą a potraktowałbyś
    to jako "zwykły człowiek" ;)
    Przykładowo - jakbyś wycinając drzewo na swoim gruncie opłacił
    wycięcie (lub skorzystał ze zwolnienia) jako "osoba nie prowadząca
    DG" (tak jest taki przepis, tylko mi nie mówicie że bzdura bo wiem :>
    a opłata dla zarejestrowanych p. jest kilka razy wyższa, mimo że
    ów grunt tudzież owo drzewo może nie mieć związku z DG).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)