  • 1. Data: 2002-04-25 07:19:08
    Temat: Rozpoczęcie działalności.
    Od: "Amehat" <a...@a...net.pl>

    Cześć, mam pytanie.

    Data wpisu do ewidencji działalności gospodarczej jest lipiec 2001, a data
    rozpoczęcia działalności w zgłoszeniu do US to pażdziernik 2001. W sierpniu
    poniosłem wydatki na zakup materiałów do pracy, typu nożyczki, farby szampon
    /jest to zakład fryzjerski/. Czy te wydatki mogę wpisać do KPiR czy też nie?

    Pozdrawiam
    LeszekR.

  • 2. Data: 2002-04-26 05:16:47
    Temat: Re: Rozpoczęcie działalności.
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Apr 2002, Amehat wrote:

> [...]
    >+ /jest to zakład fryzjerski/. Czy te wydatki mogę wpisać do KPiR czy też nie?

    Zdania są sprzeczne -:)
    Poszukaj na groups.google.com dyskusji nt. rozpoczynania działalności
    (parę ich było): jest problem czy rozpoczęciem DG jest TYLKO uzyskanie
    pierwszego przychodu (przez analogię do spółki "w organizacji"), czy
    ZARÓWNO operacje sprzedaży *jak i zakupu* "na firmę".
    Ja jestem po "ostrożnej" stronie i uważam że lepiej NIE kupować
    na firmę przed rozpoczęciem.
    W twoim przypadku - zrobiłbym *remanent początkowy*
    Niby nie daje 'zysku' - ale nie daje go 'teraz', za to wydanie
    towaru do końca roku wtedy 'się zapłaci' :) !
    I to nieważne czy będziesz mieć 'na stanie' zero czy tyle
    ile dziś - ZAWSZE podstawa do opodatkowania odliczy stan
    początkowy. Może zamotałem... :] Ale tak jest - 'stan magazynu'
    to jest twój majątek (od którego płaci się podatek), więc
    jak coś zaliczysz 'na starcie' - i zużyjesz, to 'utopi się'
    w KUP :)

    Acha: rachunki masz 'dla siebie' czy 'na firme' ??
    Bo większość powyższych dywagacji można sobie... skoro
    skądinąd istotne jest co masz 'na papierze'.

    Pozdrowienia, Gotfryd