  • 21. Data: 2010-07-12 06:33:10
    Temat: Re: Rozwód - podział majątku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Jul 2010, 'Tom N' wrote:

    > Ziutek i Fela są małżeństwem i boje noszą nazwisko Hak, o intercyzie nie
    > słyszeli nawet
    > Ziutek jest przedsiębiorcą i prowadzi firmę Ziutek Hak "Wieszaki", Fela jest
    > na urlopie macierzyńskim.
    > Ziutek stwierdził, że potrzebuje samochodu dla celów prowadzenia swojej DG,
    > udał się do salonu, wyciągnął kasę z kieszeni...
    >

    > I teraz HAKI, znaczy pytania, na które chciałbym, żebyś odpowiedział:
    >
    > Kto powinien widnieć jako nabywca na fakturze

    Ziutek i Hela. W czym leży hak? :D

    > Na jakiej podstawie WK ma zarejestrować pojazd na Ziutka i Felę --
    > sprawdzają wniosek o rejestrację z dokumentem zakupu

    Na podstawie f-ry.
    Zgodznie z prawdą.
    Jeśli hak ma sprowadzać się do prawa amortyzacji, to dobrze wiesz
    iż ta sprawa jest uregulowana w ustawie (art.22g.11), a jeśli do prawa
    odliczenia VAT, to nie mam pod ręką namiarów na "bój" który podatnicy
    stoczyli z USem, ba, zdaje się że to nie było w .pl - a orzekał ETŚ - że
    w takim przypadku warunki do odliczenia VAT (z tytułu "przeznaczenia
    na cele gospodarcze") są jak najbardziej spełnione.

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2010-07-12 08:44:19
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 12-07-2010 o 08:24:06 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Hm... nie wiem ;) - faktycznie kara z 233 jest tylko za "zaprzysiężoe"
    > dane, trzeba by poszukać czy nie ma innej podstawy na ukaranie
    > w trybie administracyjnym - bo jakoś nie mam przekonania, że za
    > podawanie dowolnych nieprawdziwych danych (ale nie w trybie
    > "zaprzysiężenia") w ogóle nie ma kary.

    Wniosek o DR bodajże jest "zaprzysiężony".
    Zresztą, kołacze mi w głowie że czytałem kiedyś wyrok, że jeśli dana
    czynność jest ogólnie "zaprzysiężona",
    sprawca o tym wie, ale konkretnym razem ktoś zapomniał "zaprzysiężyć", to
    cela i tak się należy w przypadku
    celowego podania nieprawdy.

    --
    Tomek

  • 23. Data: 2010-07-12 09:13:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Jul 2010, Tomek wrote:

    > Wniosek o DR bodajże jest "zaprzysiężony".

    Jak ktoś z grupowiczów będzie rejestrował, to poproszę o rzut oka na
    wszędzie występujące małe literki, czy tam jest tekst w stylu "świadom
    że za podanie nieprawdy jest kara z art. xxx ustawy..." :D

> [...]
    > jest ogólnie "zaprzysiężona",
    > sprawca o tym wie, ale konkretnym razem ktoś zapomniał "zaprzysiężyć", to

    Thx. Pytaniem jest, czy da się dowieść że sprawca wiedział (jak mniemam).

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2010-07-12 09:21:45
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 12-07-2010 o 11:13:02 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Thx. Pytaniem jest, czy da się dowieść że sprawca wiedział (jak
    > mniemam).

    Jeśli rejestruje drugi pojazd, to raczej wie :)

    --
    Tomek

  • 25. Data: 2010-07-12 10:26:02
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1007120826520.2872@quad>:

    > Ziutek i Hela. W czym leży hak? :D

    Poczekaj :D

    > Na podstawie f-ry.
    > Zgodznie z prawdą.

    Rzeczony Ziutek z Felkiem zawarli umowę spółki cywilnej (SC), i zdecydowali,
    że nabędą pojazd -- na kogo powinna zostać wystawiona faktura.

    I drążąc dalej, spółka cywilna ma 7 wspólników, wspólnicy żony, intercyz
    brak -- miejsca w DR też braknie ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 26. Data: 2010-07-14 10:47:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Jul 2010, 'Tom N' wrote:

    > Poczekaj :D

    > Rzeczony Ziutek z Felkiem zawarli umowę spółki cywilnej (SC), i zdecydowali,
    > że nabędą pojazd -- na kogo powinna zostać wystawiona faktura.

    Oczywiście, że na nich.
    Będą mieli przecież własność podwójnie łączną :D

    > I drążąc dalej, spółka cywilna ma 7 wspólników, wspólnicy żony, intercyz
    > brak

    O ile pamiętam, wyroki że "zakup z żoną na dokumencie" w niczym nie
    przeszkadza dla celów podatkowych, jeśli małżonek nie jest
    wspólnikiem SC to chwilę trzeba by się zastanowić nad tym jaka
    wartość jest "wkładem" :D

    > -- miejsca w DR też braknie ;-)

    A to niech się UM/UG martwi, umieją wymyślać głupie pomysły z wymogami
    "niech pan przyniesie zaświadczenia z US", to i z własnym formularzem
    sobie poradzą ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2010-07-14 20:42:22
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1007141243240.1196@quad>:

    > Oczywiście, że na nich.
    > Będą mieli przecież własność podwójnie łączną :D

    Odpowiedź nie jest precyzyjna -- na nich w kontekście pytania wskzauje, ze
    na Ziutka i Felka, a nie na Ziutka z żoną i Felka z żoną :P

> [...]
    > przeszkadza dla celów podatkowych, jeśli małżonek nie jest
    > wspólnikiem SC to chwilę trzeba by się zastanowić nad tym jaka

    Jakoś tak to szło w tym 22g 11:

    "W razie gdy składnik majątku stanowi współwłasność podatnika, wartość
    początkową tego
    składnika ustala się w takiej proporcji jego wartości, w jakiej pozostaje
    udział podatnika
    we własności tego składnika majątku; zasada ta nie ma zastosowania do
    składników
    majątku stanowiących wspólność majątkową małżonków, chyba że małżonkowie
    wykorzystują składnik majątku w działalności gospodarczej prowadzonej
    odrębnie."

    Czyli wychodzi, że na fakturze jest 4 współwłaścicieli, Ziutek z żoną maja
    50%, Felek z żona mają 50%, ale do określenia wartości początkowej dla celów
    podatkowych SC Ziutka i Felka należałoby przyjąć, że Ziutek z żoną Felka i
    Felkiem maja 50% oraz Felek z żoną Ziutka i Ziutkiem mają 50%, a więc każdy
    ustala wg proporcji 66% i państwo jest w plecy na amortyzacji ;-)

    > A to niech się UM/UG martwi, umieją wymyślać głupie pomysły z wymogami
    > "niech pan przyniesie zaświadczenia z US", to i z własnym formularzem
    > sobie poradzą ;)

    Ale to właśnie jest IMHO ta słabość i hak :D

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 28. Data: 2010-07-15 06:29:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Jul 2010, 'Tom N' wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^

    E, chyba powinieneś zadać pytanie jeszcze raz ;)

    Odniosłem się do poprzedniego pytania, a okazało się byc inne
    niż następne :D

    > Odpowiedź nie jest precyzyjna -- na nich w kontekście pytania wskzauje, ze
    > na Ziutka i Felka, a nie na Ziutka z żoną i Felka z żoną :P

    Kiedy to nie będzie prawda.
    W myśl KRiO przedsiębiorca ma jedynie prawo do samodzielnego rozporządzania
    "składnikiem w DG", co faktu udziału majątkowego małżonka nie umniejsza.

> [...]
    > Felkiem maja 50% oraz Felek z żoną Ziutka i Ziutkiem mają 50%, a więc każdy
    > ustala wg proporcji 66% i państwo jest w plecy na amortyzacji ;-)

    Bez naciągania poproszę ;)

    > Ale to właśnie jest IMHO ta słabość i hak :D

    :D

    pzdr, Gotfryd