  • 21. Data: 2002-06-03 15:04:32
    Temat: Re: Komputer, amortyzacja; było: Samochód w działal. gosp.
    Od: "Remek" <r...@s...com.pl>

    napisał w wiadomości
    news:Pine.LNX.4.21.0206031630420.19467-100000@irys.s
    tanpol.com.pl...

    > [...o komputerze...]
    >
    > Acha. To dziękuję.
    > Może się wypowiedzieć ktoś kto "w praktyce" miał kontrolę US ?
    > Objaśniam że mam PCty na amortyzacji przyspieszonej, tylko
    > nie pali mi się *aż tak* do kontroli żeby mieć argument dla
    > Remka ;>

    Dzwoniłem przed chwilą do pewnego banku i dowiedziałem się jak tam sprawa
    wygląda:
    "można amortyzować 60% rocznie, tyle ze w razie kontroli trzeba mieć pod
    ręką KŚT + stosowny przepis ". i na koniec najlepsze - komputery amortyzują
    stawką 30% rocznie ?!?!.

    Remek
    WWW: http://ajax.umcs.lublin.pl/~rweska/
    GG: 397586

  • 22. Data: 2002-06-03 15:09:48
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik "Remek" <r...@s...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > "można amortyzować 60% rocznie, tyle ze w razie kontroli trzeba mieć pod
    > ręką KŚT + stosowny przepis ". i na koniec najlepsze - komputery

    Co w tym dziwnego? Jaka inna stawka maja amortyzowac niz 30%?
    A jezeli juz mowa o stawce 60% (2x30%) to nie mozna jej stosowac w pierwszym
    roku podatkowym.

    Karol

  • 23. Data: 2002-06-03 21:42:58
    Temat: Re: Samochód w działal. gosp.
    Od: "Bogusław Świerczyński" <t...@N...poczta.gazeta.pl>

    Orka <o...@i...pl> napisał(a):

    A jeżeli wysokość odsetek od kredytu nie jest znana (zmienna stopa
    procentowa) ?
    Pozdrawiam Bogdan

  • 24. Data: 2002-06-04 00:11:30
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Jun 2002, Remek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ wygląda:
    >+ "można amortyzować 60% rocznie, tyle ze w razie kontroli trzeba mieć pod

    Acha. To mam w onym inkryminowanym ŚT zapisane ;)

    >+ i na koniec najlepsze - komputery amortyzują
    >+ stawką 30% rocznie ?!?!.

    Zakazu nie ma - można i 15%.
    Pamiętaj że (chyba sama ustawa) "zaleca" używać jednakowej
    stawki dla wszystkich ŚT tej samej klasy; w instytucji o rozmiarach
    banku większego niż "Pcim i okolice" wygodniej może być stosować
    stawki urzędowe.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 25. Data: 2002-06-04 00:33:52
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Jun 2002, Bogusław Świerczyński wrote:

    >+ Orka <o...@i...pl> napisał(a):
    >+
    >+ A jeżeli wysokość odsetek od kredytu nie jest znana (zmienna stopa
    >+ procentowa) ?

    Najpierw podanie w KwestiiFormalnej: jakbyś odpowiadał/dopowiadał
    pod cytatem to kolejny post (mój) wyglądałny mniej głupio... !

    [...]
> [...]
    >+ > później - to do wartości poczatkowej musisz doliczyć kwotę
    >+ > za okres przed przyjęciem ŚT do używania.

    Przyuważyłeś ten drobiazg ? Odsetki "przed" *już znasz*,
    a o *reszcie* mowy nie było !

    Pozdrowienia, Gotfryd