  • 11. Data: 2002-05-30 19:56:02
    Temat: Re: Samochód w działal. gosp.
    Od: "majura" <m...@f...onet.pl>

    | Dla mnie jest to nadal wydatek związany z nabyciem - obowiązek podatkowy (i
    | zobowiązanie z tyt. PCC) powstaje już w dniu zakupu.

    Za cenę nabycia (zgodnie z uopdf - jak wiesz) uważa się kwotę należną zbywcy,
    powiększoną o koszty związane z zakupem naliczone do dnia przekazania środka
    trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej do używania [...]. Zgadzam się z
    Tobą, że obowiązek podatkowy powstaje w dniu zakupu, ale jego wysokość (co moim
    zdaniem należy traktować jako naliczenie) odbywa się później...

    ...a swoją drogą Twoja natychmiastowa reakcja mnie zdumiewa :-))

    pozdrawiam
    majura

  • 12. Data: 2002-05-30 19:58:40
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik majura <m...@f...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ad5vs6$lav$...@n...onet.pl...

    [...]. Zgadzam się z
    > Tobą, że obowiązek podatkowy powstaje w dniu zakupu, ale jego wysokość (co
    moim
    > zdaniem należy traktować jako naliczenie) odbywa się później...

    Zobowiązanie i jego wysokość jest znane już w momencie zakupu.
    Fakt, że przepisy dają nam 14 dni na złożenie deklaracji i uiszczenie
    podatku nie ma w tym przypadku znaczenia.

    Podobnie jest z prowizjami i odsetkami od kredytu - nawet jeżeli płacisz je
    później - to do wartości poczatkowej musisz doliczyć kwotę za okres przed
    przyjęciem ŚT do używania.

    > ...a swoją drogą Twoja natychmiastowa reakcja mnie zdumiewa :-))

    Ucieszyłam się widząc Ciebie na liście:-)

    Orka

  • 13. Data: 2002-05-30 20:19:44
    Od: "majura" <m...@f...onet.pl>

    | Zobowiązanie i jego wysokość jest znane już w momencie zakupu.

    Zobowiązanie - TAK
    Jego wysokość - NIE

    | Fakt, że przepisy dają nam 14 dni na złożenie deklaracji i uiszczenie
    | podatku nie ma w tym przypadku znaczenia.

    Żeby trochę sprawę skomplikować - prowadzący KPiR (tak zakładam) rozlicza koszty
    kasowo

    | Podobnie jest z prowizjami i odsetkami od kredytu - nawet jeżeli płacisz je
    | później - to do wartości poczatkowej musisz doliczyć kwotę za okres przed
    | przyjęciem ŚT do używania.

    Tutaj przynajmniej kwestia wysokości zobowiązania nie jest dyskusyjna.
    W przypadku samochodu jest to wartość rynkowa.

    | Ucieszyłam się widząc Ciebie na liście:-)

    Cieszę się, że znalazłem chwilkę.
    Zawsze miło z Tobą popolemizować, ale również zgadzać się.
    Przyznam, że w czasie, gdy nie uczestniczę czynnie w grupie często ograniczam
    się do czytania Twoich postów - odpowiedzi, bo pytań nigdy nie spotkałem.

    pozdrawiam
    majura

  • 14. Data: 2002-05-30 20:34:07
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik majura <m...@f...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ad618l$ntd$...@n...onet.pl...

    > Zobowiązanie - TAK
    > Jego wysokość - NIE

    Uważam inaczej :-)

    > Żeby trochę sprawę skomplikować - prowadzący KPiR (tak zakładam) rozlicza
    koszty
    > kasowo

    Co nie przeszkadza w prawidłowym ustaleniu wartości początkowej.

    > Tutaj przynajmniej kwestia wysokości zobowiązania nie jest dyskusyjna.

    Ale też ich wysokość nie musi być znana w momencie przyjęcia ŚT do używania.

    > W przypadku samochodu jest to wartość rynkowa.

    Zgadza się - i to podatnik powinien sam ją ustalić.
    Jeżeli US ją zakwestionuje i nastąpi dopłata - to i tak powinna ona
    podwyższyć wart. początkową.

    Przepis mówią o naliczonych kosztach - nie ma tam mowy, że muszą być
    naliczone i zapłacone przed przyjęciem do używania.

    Zauważ, że podobnie z VAT naliczonym przy zakupie ŚT (przy rozliczaniu
    strukturą z 6 miesięcy) - również w momencie przyjęcia do używania możesz
    nie znać kwoty zwiększającej wartość ŚT.

    > Cieszę się, że znalazłem chwilkę.

    Ja też:-)

    > Zawsze miło z Tobą popolemizować, ale również zgadzać się.

    I nawzajem

    Pozdrawiam

    Orka

  • 15. Data: 2002-05-31 07:38:36
    Od: "Remek" <r...@s...com.pl>

    Użytkownik "Magdalena Woloszyk" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma zakazu odliczania VAT. Skoro wydatki są kosztem i nie ma zakazu, to
    > VAT mozna odliczać na takich samoch zasadach jak przy wprowadzonym do EŚT
    > samochodzie.
    > Gdzie słyszałeś inne opinie?

    2xUS i 1x Izba Skarbowa, zresztą swego czasu interesowało sie tym jeszcze
    kilku znajomych i po "niemożliwości" ustalenia jak to w końcu jest
    wprowadziliśmy samochody na ŚT. (tak dla uproszczenia sobie życia).

    Tak samo jak z amortyzacją komputerów, jedni powiedzą że można szybciej inni
    że można ale nie radzą a jeszcze inni że nie można.

    > Dlaczego "najlepiej". W czym taka metoda jest lepsza od kupowania od razu
    na
    > firmę? W tym, że kosztów zakupu (PCC na przykład) nie można wrzucić w KUP?
    > To ma byc lepiej?

    To zależy co będziesz miała w dow. rej. czy imię nazwisko czy nazwę firmy.

    Remek
    WWW: http://ajax.umcs.lublin.pl/~rweska/
    GG: 397586

  • 16. Data: 2002-05-31 07:58:20
    Od: "majura" <m...@f...onet.pl>

    Poddaję się - tym bardziej, że tak właśnie robię (podwyższam wartość), a szło o
    przedyskutowanie wątpliwości, które czasem (jak klient kupuje samochód) mnie
    nachodzą :-))

    dzięki :-))

    pozdrawiam
    majura

  • 17. Data: 2002-05-31 09:46:06
    Od: "basku" <b...@g...pl>

    Bardzo serdecznie dziękuję za wszystkie wypowiedzi. Bardzo mi pomogliscie.
    Basku

  • 18. Data: 2002-05-31 10:36:33
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 31 May 2002, Remek wrote:

> [...]
    >+ 2xUS i 1x Izba Skarbowa, zresztą swego czasu interesowało sie tym jeszcze
    >+ kilku znajomych i po "niemożliwości" ustalenia jak to w końcu jest

    Jak dla mnie, to podstawa rozumowania jest taka sama jak
    "niemożność" wrzucenia w KUP abonamentu z telefonu osobistego:
    skoro telefon/samochód służy do celów osobistych, a tylko przy
    okazji :) do DG to koszty które trzeba "i tak" ponieść nie
    kwalifikują się do KUP.
    A trudno dowieść że naprawa jest spowodowana akurat używaniem
    samochodu w DG... !
    Tylko bardzo proszę, nie mówcie że używacie samochodów "firmowych"
    do innych niecnych celów ;) - a osobistych - i owszem.
    [...]
    >+ Tak samo jak z amortyzacją komputerów, jedni powiedzą że można szybciej inni
    >+ że można ale nie radzą a jeszcze inni że nie można.

    Możesz objaśnić co masz na myśli ??
    Bo jeśli amortyzację przyspieszoną to stosowny numer KŚT
    mówi co mówi.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 19. Data: 2002-06-03 07:28:37
    Od: "Remek" <r...@s...com.pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

> [...]
    > [...]
    >
    > Możesz objaśnić co masz na myśli ??
    > Bo jeśli amortyzację przyspieszoną to stosowny numer KŚT

    Mam na myśli amortyzację przyspieszoną x2, swego czasu był o tym wątek więc
    sprawdziłem jak to jest w praktyce i usłyszałem właśnie takie wypowiedzi:
    1. "nie można" - dział księgowości w dużej firmie komp. (bez uzasadnienia
    czemu)
    2. "w zasadzie to można ale tego nie robimy ze względu xxx" - bank
    Do US nie dzwoniłem, na razie nie mam potrzeby.

  • 20. Data: 2002-06-03 14:33:30
    Temat: Komputer, amortyzacja; było: Samochód w działal. gosp.
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Jun 2002, Remek wrote:

> [...]
    >+ 1. "nie można" - dział księgowości w dużej firmie komp. (bez uzasadnienia

    Acha. To dziękuję.
    Może się wypowiedzieć ktoś kto "w praktyce" miał kontrolę US ?
    Objaśniam że mam PCty na amortyzacji przyspieszonej, tylko
    nie pali mi się *aż tak* do kontroli żeby mieć argument dla
    Remka ;>

    Pozdrowienia, Gotfryd