  • 1. Data: 2002-06-06 18:54:29
    Temat: Samochod w firmie i KPiR
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Witam,

    zamierzam prowadzic wlasna DG i korzystac z samochodu, ktorego dysponentem jest
    inna firma, ktora nie jest jego wlascicielem (wlascicielem jest leasingodawca).
    Pytanie me brzmi zatem, czy moge korzystac z tego samochodu, zawierajac zwykla
    umowe uzyczenia? Czy tez przy takiej umowie uzyczajacy musi byc wlascicielem
    rzeczy? Czy tez moze US ma w nosie czyj jest samochod a wazna jest tylko
    ewidencja przebiegu pojazdu i podkladki czyli faktury za paliwo?

    No i jeszcze mam jedno pytanko... Przewiduje ze bede wystawial 2, 3 faktury
    miesiecznie, czy musze zatem prowadzic ksiazke przychodow i ksiazke rozchodow
    czy moge sobie to robic na jednej karteluszce? Gdzie moglbym znalezc przepisy
    dotyczace regulujace te sprawy?

    Dzieki i pozdrawiam

    kamileonek

  • 2. Data: 2002-06-06 21:27:12
    Temat: Re: Samochod w firmie i KPiR
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 6 Jun 2002 k...@p...onet.pl wrote:
    [...]
> [...]
    >+ czy moge sobie to robic na jednej karteluszce? Gdzie moglbym znalezc przepisy

    Ma być książka o wymaganym formacie (rybrykach).
    Jeśli jesteś np. VATowcem (albo z innych powodów prowadzisz
    bieżącą ewidencję sprzedaży) to w rozporządzeniu jest zapis, że
    wtedy można do książki wpisywać "z poślizgiem".
    Wzór jest w rozporządzeniu (tylko tak sformatowny, że
    masz szanse nie załapać która strona jest która !):
    http://www.mofnet.gov.pl/podatki/fizycznych.shtml
    i tam:
    http://www.mofnet.gov.pl/podatki/fizycznych_7.shtml

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-06-07 21:12:49
    Od: "piotr" <n...@w...pl>

    Witam !!!
    Zacznijmy od tego, że w umowie leasingu jest napisane, iż leasingobiorca nie
    może podnajmować przedmiotu leasingu osobie trzeciej, chyba, że wyrazi na to
    zgodę, także leasingobiorca nie może tego samochodu ci użyczyć ani
    wydzierżawić ponieważ nie pozwala mu na to umowa leasingu i jesli nastąpi
    np. wypadek albo kradzież samochodu to mogą być wtedy problemy.

    Piotr

    Użytkownik <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:1...@n...onet.pl...