  • 1. Data: 2002-06-06 18:00:11
    Temat: KUP w najmie bez DG
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

    Jako osoba fizyczna nie prowadząca DG wynajmuję mieszkanie osobie
    fizycznej na cele mieszkaniowe. Wymieniłem w tym mieszkaniu stare okna
    na nowe PCV, będę robił inne remonty. Wszystkie (wykonany i przyszłe)
    remonty wykonywane są z mojej inicjatywy, bez żadnej konieczności i nie
    są konkretnie ("imiennie") wymienione w umowie najmu. Zgodnie z ustawą
    pdof KUP są koszty poniesione w celu uzyskania przychodu, ale w moim
    przypadku właśnie o to _w_celu_ chodzi. W jednym z artykułów Gazety
    Prawnej znalazłem interpretację, że poniesione wydatki muszą mieć wpływ
    na powstanie lub zwiększenie przychodu uzyskiwanego z najmu, czyli
    konieczne jest zawarcie w umowie najmu postanowienia, zgodnie z którym
    wynajmujacy zobowiązuje się do przeprowadzenia określonych robót w
    lokalu jako czynności niezbędnych dla zawarcia umowy najmu.
    Czy jest to jedyna słuszna interpretacja? Finansowo jest to może
    żadna różnica (przynajmniej w przypadku, gdy koszty będą niższe niż próg
    odliczeń remontowych), ale wygodniej byłoby zaliczyć koszty remontów do
    KUP, nie płacić zaliczek na podatek i nie czekać na zwrot nadpłaty.

    --
    Lejak
    j...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2002-06-06 20:43:47
    Temat: Re: KUP w najmie bez DG
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Jarosław Lech <j...@a...net.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:adocld$q4q$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > odliczeń remontowych), ale wygodniej byłoby zaliczyć koszty remontów do
    > KUP, nie płacić zaliczek na podatek i nie czekać na zwrot nadpłaty.

    Jeżeli takie wydatki nie mogą być KUP to co nimi może być?
    Moim zdaniem to oczywiste, że remonty są konieczne do uzyskania przychodu z
    najmu.
    Zresztą Kodeks Cywilny mówi, że obowiązkiem Najemcy jest wykonywanie tylko
    drobnych napraw i konserwacji, a nie remontów. Skoro nie Najemca to
    Wynajmujący musi. Zwłaszcza kiedy remont dotyczy tak zasadniczych elementów
    jak okna.
    Nie czytałem tego artykułu ale może chodzi o przeprowadzenie robót nie
    koniecznych, jak np. jakieś adaptacje, wykonanie drogiego wystroju ścian,
    wymianę całych podłóg, itp.
    Wydatki na remonty konieczne są jak najbardziej związane z uzyskaniem
    przychodu, bo jeżeli okna będą nieszczelne, w mieszkaniu będzie zimno, to
    najemca się wyprowadzi i przychodu nie będzie.

    WS