    From: "Ajgor" <n...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Skladka rentowa do ZUS
    Date: Sun, 22 Apr 2012 21:30:52 +0200

    Mam kompletnie smieszne pytanie. Ale tylko pozornie smieszne. W
    rzeczywistosci bardzo logiczne.
    Otoz cale zycie placilem skladke rentowa na ZUS. No.. Nie ja bylem
    platnikiem,
    ale skladka byla na mnie. Wiadomo, ze skladka ta jest placona NA WSZELKI
    WYPADEK, a konkretnie
    na wypadek, GDYBYM przeszedl na rentę. Obecnie jestem emerytem. Wiadomo, ze
    na rente juz nigdy nie pojde.
    Nigdy nie bylem na rencie. Wiec tu pytanie:
    gdzie podzialy sie pieniadze, ktore cale zycie szly do ZUS, i nigdy nie
    zostaly wykorzystane?

    I drugie pytanie: czy sa jakies (jakiekolwiek) kruczki, ktore pozwolily by
    te wplacone, a nie wykorzystane pieniadze odzyskac?
    Wiadomo. Skladka emerytalna idzie na emeryture. Skladka zdrowotna na
    ewentualne leczenie (chociaz i tu mozna sie przyczepic, biorac pod uwage,
    ze w ciagu ostatnich 30 lat bylem na zwolnieniach w sumie kilka miesiecy,
    czyli okolo tydzien rocznie, a placilem regularnie co miesiac, i to biorac
    pod uwage, ze mialem spore zarobki, skladki tez placilem duze. O WIELE
    wieksze, niz panstwo udawalo, ze za mnie placi).
    Natomiast skladka rentowa szla na ewentualnosc renty. Renty nie bylo i nie
    bedzie, wiec kasa nie zostala wykorzystana i powinna wrocic, nie?
    Bo jesli nie, to by oznaczalo, ze cale zycie bylem okradany. Tak. Wiem. Tak
    jest ten swiat poukladany. Ale czy to nie czlowiek sobie swiat poukladal? I
    czy czlowiek nie moze tego zmienic?
    Oczywiscie wiem, ze sa to pytania z kategorii majaczen wariata :) Ale tak z
    ciekawosci mnie to interesuje.