  • 1. Data: 2009-08-10 15:03:09
    Temat: Składki ZUS - nowa firma
    Od: "melon" <m...@w...pl>

    Witam,
    właśnie zalogowałem się do swojego panelu składek OFE w Commercial Union.
    Przeraziła mnie troszkę pewna informacja. Zrzut ekranu:
    http://img142.imageshack.us/img142/7372/zusa.jpg

    Jak widać składki przekazane przeze mnie są dużo mniejsze od limitów ZUS. Od
    ponad 2 lat (drugi miesiąc płacę już normalne składki - nie obniżone)
    prowadzę DG.

    Czy wszystko jest w porządku?

  • 2. Data: 2009-08-10 15:12:22
    Temat: Re: Sk?adki ZUS - nowa firma
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-08-2009 o 17:03:09 melon <m...@w...pl> napisał(a):

    > Witam,
    > w?a?nie zalogowa?em sie do swojego panelu sk?adek OFE w Commercial Union.
    > Przerazi?a mnie troszke pewna informacja. Zrzut ekranu:
    > http://img142.imageshack.us/img142/7372/zusa.jpg
    >
    > Jak widaae sk?adki przekazane przeze mnie s? du?o mniejsze od limitów ZUS. Od
    > ponad 2 lat (drugi miesi?c p?ace ju? normalne sk?adki - nie obni?one)
    > prowadze DG.
    >
    > Czy wszystko jest w porz?dku?

    Znaczy płacąc 100zł społecznego chciałbyś mieć po roku tysiące czy dziesiątki tysięcy
    :) ?
    To by była dopiero inwestycja, niestety system emerytalny działa w drugą stronę
    - to ci co zainwestowali w lobbing teraz mają kosmiczny zwrot z inwestycji.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-08-10 16:22:42
    Temat: Re: Składki ZUS - nowa firma
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "melon" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Od ponad 2 lat (drugi miesiąc płacę już normalne składki - nie obniżone)

    Ale o co chodzi?
    Placisz marne grosze na ZUS i sie dziwisz?
    Przeciez nie musiales placic ulgowego ZUS-u - ustawa okresla tylko minimalna
    podstawe wymiaru - nic nei stalo na przeszkodzie, by okreslac ja na poziomie
    np. 5000 zl miesiecznie. Skoro wolales placic od 300 zl z groszami to
    normalne, ze masz tyle.
    Np. w tym roku "ulgowa" skladka na ubezpieczenie emerytalne wynosi co
    miesiac 74,72 zl - z tego to II filaru trafia mniej niz polowa (7,3%
    podstawy wymiaru /382,80/ = 27,94 zl). Daje to rocznie 335,28 zl. W
    poprzednich latach bylo to mniej - wiec za 2008 sie napweno zgadza. W 2007
    podejrzewam, z enei prowadziles DG od stcyznia tylko zaczales pozniej -
    stad i nizsza kwota.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-08-11 07:48:53
    Od: "melon" <m...@w...pl>

> [...]
    > podejrzewam, z enei prowadziles DG od stcyznia tylko zaczales pozniej -

    Czyli wszystko ok :) Na pewno w przyszłości nie mam zamiaru co liczyć na
    emeryturę, lecz na zwroty z inwestycji i pieniądze z biznesów. Trzeba liczyć
    na siebie...

  • 5. Data: 2009-08-12 07:08:16
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Czyli wszystko ok :) Na pewno w przyszłości nie mam zamiaru co liczyć na
    > emeryturę, lecz na zwroty z inwestycji i pieniądze z biznesów. Trzeba
    > liczyć na siebie...

    Nie no spoko. Kase "inwestowana" w spoleczne mozna tez czasem wyciagnac jako
    zasilek chorobowy - choc ostatnio ZUS tez tu przykreca kurek - patrz
    historie grupowicza, ktoremu kazali zrobic badania na prawo jazdy :)

    Pozdrawiam
    SDD