  • 1. Data: 2005-03-01 13:52:00
    Temat: Skladki ZUS w czasie choroby.
    Od: "Grisza" <r...@p...fm>

    Witam.
    Mam jednoosobową działalność gospodarczą.Co miesiąc płacę składki wszystkie
    składki ZUS poza skladką na ubezpieczenie chorobowe. W drodze do pracy
    uległem wypadkowi i mam zwolnienie lekarskie na 28 dni. Ponieważ nie płacę
    chorobowego nie dostanę z tego tytułu pieniążków poza może w przyszłości
    wypadkowym. Czy za okres gdy jestem chory przysługują mi jakieś zniżki w
    płaconych skladkach ZUS (spolecznym, zdrowotnym, FGŚP)?

    Pozdrawiam wszystkich
    GR

  • 2. Data: 2005-03-01 14:00:40
    Temat: Re: Skladki ZUS w czasie choroby.
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <r...@p...fm> napisal(a):
> [...]
    > wypadkowym. Czy za okres gdy jestem chory przysługują mi jakieś zniżki w
    > płaconych skladkach ZUS (spolecznym, zdrowotnym, FGŚP)?

    Nie. Właśnie po to się płaci chorobowe, żeby potem było z czego zapłacić
    resztę składek ;-)
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2005-03-01 16:22:56
    Od: "Magda B." <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grisza" <r...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > wypadkowym. Czy za okres gdy jestem chory przysługują mi jakieś zniżki w
    > płaconych skladkach ZUS (spolecznym, zdrowotnym, FGŚP)?

    Bedac na chorobowym i nie wykonujac dzialalnosci gospodarczej mozesz
    "zawiesic" działalnośc w ZUSie, tzn wyrejestrowujesz sie ZWUA / ZWPA z data
    zwolnienia i pozniej rejestrujesz na nowo ZUA/ZFA z data kiedy konczy ci sie
    zwolnienie. Za ten okres nie placisz skladek spolecznych i FP. Jezeli daty
    te wypadaja w srodku miesiaca to zdrowotne oplacasz i tak za caly miesiac.
    Pozdrawiam
    M.B.

  • 4. Data: 2005-03-02 01:33:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Mar 2005, Samotnik wrote:

> [...]
    >+
    >+ Nie. Właśnie po to się płaci chorobowe, żeby potem było z czego zapłacić

    Wr... jeszcze uwierzy.
    Chorobowe przede wszystkim zwalnia od płacenia składek społecznych
    w czasie choroby.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-03-02 21:11:55
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@s...com.pl> napisal(a):

    > Wr... jeszcze uwierzy.
    > Chorobowe przede wszystkim zwalnia od płacenia składek społecznych
    > w czasie choroby.

    No, a co ja napisałem? Może nie zaznaczyłem "w czasie choroby", bo
    myślałem, że to oczywiste. ;)
    --
    Samotnik

  • 6. Data: 2005-03-04 23:15:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Mar 2005, Samotnik wrote:

> [...]
    >+ > w czasie choroby.
    >+
    >+ No, a co ja napisałem? Może nie zaznaczyłem "w czasie choroby", bo

    Wiesz, "żeby było z czego zapłacić" mi sugeruje *wyłącznie* kwestię
    "dostania czegoś z ZUSu" :)
    Mało mi się kojarzyło z "żeby *nie trzeba* było zapłacić składek" :)
    to i powarczałem sobie... ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)