  • 1. Data: 2005-03-01 14:14:38
    Temat: Ulga remontowa i faktura
    Od: Daniel Skrzypkowski <s...@i...pl>

    Witam,

    Posiadam fakture VAT na materialy budowlane potrzebne do remontu,
    faktura wystawiona byla 31 grudnia 2004 natomiast zaplacilem za
    nia 5 stycznia 2005r.
    Na fakturze mam:
    Data wystawienia faktury: 31.12.2004
    Data zaplaty: 5.01.2005
    Czy moge odliczyc sobie od podatku ta fakture za 2004r czy dopiero
    za 2005r?

    pzdr,
    --
    daniel

  • 2. Data: 2005-03-01 16:19:03
    Temat: Re: Ulga remontowa i faktura
    Od: "Magda B." <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Daniel Skrzypkowski" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Data wystawienia faktury: 31.12.2004
    > Data zaplaty: 5.01.2005
    > Czy moge odliczyc sobie od podatku ta fakture za 2004r czy dopiero

    O momencie odliczenia decyduje data wystawienia faktury VAT a nie data
    zapłaty w przypadku ulgi remontowej.
    M.B.

  • 3. Data: 2005-03-02 07:51:42
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 3/1/2005 5:19 PM, Użytkownik Magda B. napisał:
    > Użytkownik "Daniel Skrzypkowski" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

    > O momencie odliczenia decyduje data wystawienia faktury VAT a nie data
    > zapłaty w przypadku ulgi remontowej.

    A mi się wydaje, że tam jest mowa o "wydatku" a bez zapłaty wydatku nie ma.

    --
    gefragt

  • 4. Data: 2005-03-02 08:01:16
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Magda B." <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Użytkownik "Daniel Skrzypkowski" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

    > O momencie odliczenia decyduje data wystawienia faktury VAT a nie data
    > zapłaty w przypadku ulgi remontowej.
    > M.B.

    ja bym miała wątpliwości, wydaje mi się, że ustawa mówi o uldze na WYDATKI
    REMONTOWE, które w 2004 nie zostały poniesione.

    Magdi

  • 5. Data: 2005-03-03 11:42:08
    Od: "LM" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Magdalena" <m...@n...autograf.pl> napisał w wiadomości

    > "Magda B." <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > ja bym miała wątpliwości, wydaje mi się, że ustawa mówi o uldze na WYDATKI
    > REMONTOWE, które w 2004 nie zostały poniesione.
    >
    > Magdi

    Tego, czy i kiedy zostały poniesione nie można stwierdzić na podstawie
    faktury, chyba że jest na niej stempel "zapłacono gotówką". Bo tutaj mamy
    tylko termin płatności, a ja mogę zapłacić przed terminem, po terminie, albo
    w ogóle nie zapłacić, a fakturę posiadam. To że termin płatności jest 5 dni
    nie oznacza, że muszę zapłacić dnia piątego, mogłem to zrobić także tego
    samego dnia np. przelewem.

    Owszem, może pojawić się pytanie o dowód poniesienia wydatków, ale to
    oznacza, że takie samo pytanie może dotyczyć KAŻDEJ faktury, bo fakturę
    wystawioną w maju 2004, z terminem płatności 1 czerwca 2004 też mogłem
    zapłacić dopiero w styczniu 2005.

    Może i masz rację, w tym co piszesz, ale to by oznaczało, że każdy
    odliczający powinien poza fakturą mieć jeszcze potwierdzenie zapłaty, a
    raczej nikt tego nie trzyma i nie spotkałem się, żeby US się tego domagał

    LM