  • 31. Data: 2009-04-23 08:27:17
    Temat: Re: Sp. z o.o. a składki ZUS
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Apr 2009, spp wrote:

    > Istnieje tyle pięknych form prowadzenia działalności. :)

    Dla porządku - IMVHO jednym z bezsensów polskiego zestawu "form" jest
    zastrzeżenie spółki partnerskiej tylko dla zawodów... jak im tam,
    wolnych?
    Na mój rozum nie ma przeszkód, aby ktoś tam z kumplem i szwagrem
    np. remontowali mieszkania, korzystając z jednego "biura"
    i jednej księgowej, ale *odrębnie* odpowiadając za to co robią.
    Przyznam że nie rozumiem tego ograniczenia (a jak już ktoś je
    widzi, to w czym np. lekarze mają się różnić).

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2009-04-23 08:31:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Apr 2009, Baloo wrote:

    > prowadzenia zoo" (nasze państwo celuje w takich pomysłach ;-), ale dlaczego u
    > licha liniowe podwójne opodatkowanie najpierw od przychodu firmy a potem od
    > przychodu właściciela?

    No, jak rzekłeś, "państwo celuje" :]
    Femtyliard ;) powodów się znajdzie.
    Zacznę:
    - "za bezpieczeństwo". Płacisz za to, że zarobione pieniądze nie są
    obciążone ryzykiem odpowiedzialności za prowadzoną DG
    - motywacyjnie. Żebyś wolał zainwestować w tę DG zamiast przejeść.

    > Brakuje jeszcze tego, by po przelaniu dywidendy na
    > prywatne konto właściciela, ten, chcąc ją z tego konta podjąć, musiał płacić
    > kolejny podatek ;-)

    Przecież płacisz, nazywa się on "inflacja" ;P

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2009-04-23 08:35:55
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Wlasnie, a czy samemu mozna zawsze prowadzic ksiegowosc zoo (zalozmy, ze
    > zoo bardzo malo robi i nie ma wiele operacji)?
    > Czy tez trzeba miec uprawnienia do uslugowego prowadzenia ksiag?

    Jeśli znasz się na tym sam - możesz to robić samodzielnie, bo nie ma
    żadnych wytycznych w tej kwestii.
    Ale przy dużych obrotach, urozmaiconej działalności (usługi, handel,
    produkcja) i większym stopniu skomplikowania lepiej zatrudnić księgową na
    etat albo zlecić to biuru (biurowi? kurde, jak brzmi celownik od "biuro"?
    SJP się poddał ;-) rachunkowemu.