  • 1. Data: 2009-04-21 16:01:01
    Temat: Sp. z o.o. a składki ZUS
    Od: "melon" <m...@w...pl>

    Witam,
    w chwili obecnej prowadzę jednoosobową DG. Czy gdybym zmienił formę
    działalności na sp. z o.o. i sam stał się jedynym jej właścicielem (prezesem
    zarządu :)) to czy musiałbym odprowadzać składki na ZUS? Z tego co słyszałem
    to można posiadać sp. z o.o. i prowadzić ją, a być zarejestrowanym jako
    bezrobotny i zamiast płacić ZUS to jeszcze dostawać pieniądze z UP.

  • 2. Data: 2009-04-21 16:03:10
    Temat: Re: Sp. z o.o. a składki ZUS
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "melon" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > działalności na sp. z o.o. i sam stał się jedynym jej właścicielem
    > (prezesem zarządu :)) to czy musiałbym odprowadzać składki na ZUS? Z tego

    Tak. Jesli jedynym, to tak. Jesli 99,1% udzialow bedziesz mial Ty, a 0,15
    'szwagier", to nie.

    > to można posiadać sp. z o.o. i prowadzić ją, a być zarejestrowanym jako
    > bezrobotny i zamiast płacić ZUS to jeszcze dostawać pieniądze z UP.

    Jesli nie bedziesz pobieral zadnych pieniedzy ze swojej spolki, to byc moze
    tak.
    Ale jaki sens bedzie mialo wowczas prowadzenie dzialalnosci, skoro nie
    bedziesz mial dostepu do zarobionych pieniedzy?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-04-21 16:04:41
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Tak. Jesli jedynym, to tak. Jesli 99,1% udzialow bedziesz mial Ty, a 0,15

    0,1% oczywiscie :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-04-21 16:08:20
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "melon" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > w chwili obecnej prowadzę jednoosobową DG. Czy gdybym zmienił formę

    Wez tylko pod uwage, ze bedziesz musial prowadzic pelna ksiegowosc, bedziesz
    placil wiecej za konto w banku, itp, itp, itp

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-04-21 16:08:22
    Od: "melon" <m...@w...pl>

> [...]
    > Ale jaki sens bedzie mialo wowczas prowadzenie dzialalnosci, skoro nie
    > bedziesz mial dostepu do zarobionych pieniedzy?

    No to powiedzmy, że rejestruję na siebie i ojca (80% moje 20% jego). On jest
    emerytem i nie musi odprowadzać składki ZUS (chyba?). Wtedy on mógłby samemu
    sobie ustalać wynagrodzenie i odprowadzać pieniądze ze spółki. Może nic się
    z tego nie zgadza, ale zobaczymy co dostanę w odp :)

  • 6. Data: 2009-04-21 16:10:42
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > samemu sobie ustalać wynagrodzenie i odprowadzać pieniądze ze spółki. Może
    > nic się z tego nie zgadza, ale zobaczymy co dostanę w odp :)

    :) - ano zobaczymy.
    Ostatnio byl watek - Ty tez mozesz nie placic ZUS-u od kasy, ktora bedziesz
    "wybieral" ze swej spolki z o.o. - z tym, ze zasilku z PUP-u juz nie
    dostaniesz :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-04-21 16:12:45
    Od: spp <s...@o...pl>

    SDD pisze:

    > Tak. Jesli jedynym, to tak.

    ZUS jest innego zdania:

    http://www.vat.pl/jednoosobowa_spzoo_platnik_zus_107
    5.php

    Wspólnik jednoosobowej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością jest
    osobą prowadzącą pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu
    przepisów o ubezpieczeniach społecznych i zdrowotnych.

    W związku z powyższym ma obowiązek rozliczania składek - co najmniej od
    minimalnych zadeklarowanych podstaw wymiaru - we własnym zakresie, na
    takich zamych zasadach jak wszyscy przedsiębiorcy prowadzący działalność
    gospodarczą np. jednoosobowo czy w spółce cywilnej.

    Płatnikiem składek ZUS jest w takiej sytuacji sam wspólnik, to on składa
    dokumenty zgłoszeniowe i rozliczeniowe we własnym imieniu jako płatnik i
    ubezpieczony.

    Uwaga ! Spółka płatnikiem
    Spółka w żadnym wypadku nie może być płatnikiem składek wspólnika, chyba
    że posiada on inny tytuł do ubezpieczeń, np. jest pracownikiem spółki. W
    takim jednak wypadku składki jako wspólnik opłaca on jednak nada we
    własnym zakresie, niezależnie od składek rozliczanych przez spółkę w
    ramach np. stosunku pracy.

    --
    spp

  • 8. Data: 2009-04-21 16:14:41
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    to czy musiałbym odprowadzać składki na ZUS? Z tego

    > ZUS jest innego zdania:
    >
    > http://www.vat.pl/jednoosobowa_spzoo_platnik_zus_107
    5.php

    A potrafisz czytac ze zrozumieniem?
    Gosciu pisze, "to czy musiałbym odprowadzać składki na ZUS?"
    A ja odpowiadam "Tak".
    Nadal twierdzisz, ze ZUS jest innego zdania?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2009-04-21 16:19:46
    Od: "moje_przedmioty" <m...@i...pl>

    > Użytkownik "SDD" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
    >
    > 0,1% oczywiscie :)

    chyba 0,9%

  • 10. Data: 2009-04-21 16:23:47
    Od: spp <s...@o...pl>

    SDD pisze:

    > Gosciu pisze, "to czy musiałbym odprowadzać składki na ZUS?"
    > A ja odpowiadam "Tak".
    > Nadal twierdzisz, ze ZUS jest innego zdania?

    Nie. :>)

    Myśli uciekły za daleko. :>)

    --
    spp