eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSpis z natury na dzień rozpoczęcia działalności gospodarczej. › Spis z natury na dzień rozpoczęcia działalności gospodarczej.
  • Data: 2012-08-07 00:14:20
    Temat: Spis z natury na dzień rozpoczęcia działalności gospodarczej.
    Od: Lukasz <k...@a...pl[usun]> szukaj wiadomości tego autora

    Dzień dobry,

    będę za parę dni otwierał firmę informatyczną. Będę się rozliczał
    poprzez KPiR. Mam pewien dylemat z wykonaniem spisu z natury. Ogólnie
    wygląda to tak, że na dzień otwarcia będę dysponował w mojej firmie
    programem komputerowym(nie dokończonym jeszcze, mojego autorstwa) -
    licencje na użytkowanie będą sprzedawane klientom. Dodatkowo posiadam 5
    letnią drukarkę i 2 letni laptop - chcę je wykazać jako sprzęt, który
    będzie mi służył w działalności gospodarczej. Inny sprzęt i
    oprogramowanie zakupię w najbliższym czasie z dotacji UP.

    Czytałem sporo w Internecie na ten temat i przychyliłem się do wersji,
    że spis z natury wyniesie 0 zł, bez żadnych pozycji, ponieważ nie
    posiadam raczej:

    § 27. 1. Podatnicy są obowiązani do sporządzenia i wpisania do księgi
    spisu z natury
    towarów handlowych, materiałów (surowców) podstawowych i pomocniczych,
    półwyrobów,
    produkcji w toku, wyrobów gotowych, braków i odpadów, zwanego dalej
    "spisem z natury",(...)

    Choć właśnie niepokoi mnie definicja wyrobów gotowych:

    d) wyrobami gotowymi są wyroby własnej produkcji, których proces
    przerobu został
    całkowicie zakończony, wykonane usługi, prace naukowo-badawcze, prace
    projektowe,
    geodezyjno-kartograficzne, zakończone roboty, w tym takSe budowlane,

    Więc jak to jest? Mój program zalicza się do spisu z natury? Laptop i
    drukarkę chciałbym wprowadzić do firmy poprzez dokument
    wewnętrzny/deklarację, że przeznaczam ten sprzęt do prowadzenia
    działalności - w spisie z natury one nie będą brane pod uwagę bo
    podchodzą pod co najwyżej wyposażenie.

    Pozdrawiam,
    Łukasz