  • 21. Data: 2011-04-16 09:17:58
    Temat: Re: Sprzedaż na Allegro a koszty wysyłki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Apr 2011, cyklista wrote:

    > sprzedaje "bułka , noż, i masło"

    Czyli "zestaw turystyczny" :P

    > i teraz pytanie jaki vat na przesyłkę,
    > bułkowy i masłowy czy noża

    Na żadne z nich.
    Będzie taka, jaka pasuje do najlepszego określenia całej sprzedaży.

    Kilka lat temu był tu wątek, jak ktoś wtopił na "usłudze gastronomicznej",
    nie będąc świadom że to co innego niż "sprzedaż wędlin" (czy jakoś
    w tym stylu, szczegółów nie pamiętam i piszę "z głowy czyli z niczego").

    Uprzedzając: tak, Kodeks cywilny zna takie określenie jak
    "sprzedaż wysyłkowa" :P (po polsku: to jest JEDNA transakcja
    nazwana, podobnie jak np. komis też będący jedną transakcją
    trójstronną, a nie dwoma dwustronnymi).

    > Pamiętając o różnych sparawch (wp. okna z montażem, czy też paczka czipsow
    > kolekcjonerskich z tv za grosz) mam nadzieje że na całość mniejszy.

    Optymalizujesz, jeśli to słowo da się użyć jako lżejsza obelga ;)
    Okna były z niższą stawką, bo nie sprzedawano okien.
    Świadczono usługę budowlaną "wymiana okien" lub "montaż okien"
    z użyciem materiału własnego, a nie powierzonego przez
    zleceniodawcę. A contrario art.633 KC :D (zajrzyj, koniecznie)

    > Moją
    > nadzieję jednak mąci fakt że nie sprzedaję takiego zestawu ale jeden klient
    > kupuje je na różnych aukcjach a jedynie wysyłkę ma wspólną.

    A to ja się poddaję i grzecznie pytam, czy jakiś przepis pozwala
    lub nakazuje w takim przypadku zastosować "proporcję" (dla zakupów
    oczywiście znamy :))

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2011-04-16 11:38:25
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Czyli "zestaw turystyczny" :P

    TO widać był zły przykład, zaraz podam konkretną sprzedaż:

    Ziaja SOPOT SPA mydło pod prysznic z algami
    BŁONNIK Z ANANASEM 120 tabl do ssania COLFARM

    i nie da się z tego zrobić zestawu z powodów które poniżej tez były
    opisane czyli dwóch sprzedaży

    > Uprzedzając: tak, Kodeks cywilny zna takie określenie jak
    > "sprzedaż wysyłkowa" :P (po polsku: to jest JEDNA transakcja
    > nazwana, podobnie jak np. komis też będący jedną transakcją
    > trójstronną, a nie dwoma dwustronnymi).

    To rozumien i dlatego zgadzam się ze vat jest jednakowy na całą jedną
    sprzedaż, tylko dalej nie wiem jak rozwiązać wieloprzedmiotowość (a nie
    sprzedawanie kompletu turystycznego).

    > A to ja się poddaję i grzecznie pytam, czy jakiś przepis pozwala
    > lub nakazuje w takim przypadku zastosować "proporcję" (dla zakupów
    > oczywiście znamy :))

    Czy jakiś przepis tego zabrania?, wiem że nie zabrania i że podstawową
    stawką jest 23% a zastosowanie każdej innej wymaga konkretnego przepisu
    na to zezwalającego.

    Jedynym wyjściem dla mnie jasnym prawnie i oddającym w pełni zaistaniłe
    zdarzenie gospodarcze (kupił suplement diety 8% razem z przesyłką 8 zł a
    za 5 minut mydełko 23% z dołożeniem do poprzedniej przesyłki za 1zł)jest
    oznaczanie kolejności zakupów i pierwszego wybijanie razem z przesyłką i
    jednym vatem, kolejne produkty wbijane z dodatkowym kosztem przesyłki
    (+1 lub 2+) wynikającym z ich dokładania do tej pierwszej paczki. Robi
    się to wtedy skomlikowane ( i nie wiem jak sumarycznie wyjdzie to
    vatovo, bo może się okazać ze te mydełka sa kupowane cześciej jako
    pierwsze) ale może i dające wiele uciechy jak kontrolerzy będą chcieli
    sprawdzać i liczyć te wszystkie vaty i dodatki na podstawie ciężarówki
    wydruków z servera allegro z dokładnymi czasami.(gdyby nieopacznie
    nieuwierzyli w moją kolejność na wydruku i zażądali od nich takiego
    dokładnego zestawienia transakcji np. z ostatniego roku :-) )

    ps. tak to się właśnie kończy jak zamiast żyć w błogiej nieświadomości
    do najbliższej kontroli i potem ewentualnie zapłacić jakiś mandacik
    człowiek zaczyna wgryzać się w szczegóły i stara postąpić ściśle według
    litery prawa

  • 23. Data: 2011-04-16 17:25:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 16 Apr 2011, cyklista wrote:

> [...]
    > do ssania COLFARM
    >
    > i nie da się z tego zrobić zestawu z powodów które poniżej tez były opisane
    [...]
    > To rozumien i dlatego zgadzam się ze vat jest jednakowy na całą jedną
    > sprzedaż, tylko dalej nie wiem jak rozwiązać wieloprzedmiotowość (a nie
    > sprzedawanie kompletu turystycznego).

    Przyznam, że nie spotkałem się wcześniej nad rozważaniami na ten temat
    i nawet nie mam pomysłu na własne stanowisko :[

    > Czy jakiś przepis tego zabrania?, wiem że nie zabrania i że podstawową stawką
    > jest 23% a zastosowanie każdej innej wymaga konkretnego przepisu na to
    > zezwalającego.

    Z tym nie mogę się nie zgodzić.

> [...]
    > zaczyna wgryzać się w szczegóły i stara postąpić ściśle według litery prawa

    O to to :)

  • 24. Data: 2011-04-19 11:31:27
    Od: molla <m...@g...com>

    >   Przyznam, e nie spotka em si wcze niej nad rozwa aniami na ten temat
    > i nawet nie mam pomys u na w asne stanowisko :[

    niespotykana sytuacja.

    wychodzi na to, że jak nie wiadomo jaką stawkę przy sprzedaży
    wieloprzedmiotowej z różnymi Vatami, to najbezpieczniej parszywe 23%:
    ( ??

  • 25. Data: 2011-04-26 12:02:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Apr 2011, molla wrote:

    > wychodzi na to, że jak nie wiadomo jaką stawkę przy sprzedaży
    > wieloprzedmiotowej z różnymi Vatami, to najbezpieczniej parszywe 23%:( ??

    Chyba tak.
    Nie spodziewam się, żeby US wydał decyzję obniżającą podatek :>
    (choć IMVHO powinien)

    pzdr, Gotfryd