  • 1. Data: 2007-07-25 09:10:39
    Temat: Sprzedaż samochodu bez przerejestrowania
    Od: "mariusz skupinski" <m...@W...gazeta.pl>

    Witam kupiłem tydzień temu samochód zarejestrowany w kraju (ważne OC i
    przegląd), ale muszę wyjechać i konieczne jest sprzedanie go, gdyż nie będę
    miał nawet możliwości opłacenia wszystkich opłat. Jednak sprawy potoczyły się
    tak szybko, że nie miałem czasu na przerejestrowanie go. Dlatego zwracam się z
    pytaniem, co muszę zrobić aby sprzedać taki pojazd, na innych numerach? Bo ja
    sam nie chcę się narażać na dodatkowe koszta,z tytułu chociażby wydania nowych
    tablic.
    Dodam, że poprzedni właściciel wystawił mi fakturę i tym samym zwolnił mnie z
    opłacenia podatku. Czy muszę zgłaszać komuś fakt pozbycia się, albo póki go
    jeszcze nie sprzedałem nabycia samochodu ?

  • 2. Data: 2007-08-01 07:49:07
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu bez przerejestrowania
    Od: Artur Golański <A...@w...net.pl>

    W artykule <f8742e$h4u$1@inews.gazeta.pl> mariusz skupinski napisał(a):

    > co muszę zrobić aby sprzedać taki pojazd, na innych numerach?
    Nic szczególnego. Jesteś właścicielem, więc sprzedać możesz. Na wszelki
    wypadek nabywcy daj kserokopię f-ry, aby nie miał kłopotów w wydziale
    komunikacji z tzw. 'zarejestrowaniem' pojazdu.

    > poprzedni właściciel wystawił mi fakturę i tym samym zwolnił mnie z
    > opłacenia podatku.
    Jedynie od umowy kupna :-)

    > Czy muszę zgłaszać komuś fakt pozbycia się, albo póki go
    > jeszcze nie sprzedałem nabycia samochodu ?
    Tak. W ciągu 30 dni masz obowiązek zgłosić właściwemu staroście
    fakt nabycia i potem zbycia pojazdu.

    --
    Artur

  • 3. Data: 2007-08-03 10:19:37
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > ja
    > sam nie chcę się narażać na dodatkowe koszta,z tytułu chociażby wydania

    Pamietaj o rozliczeniu swojego zarobku w rocznym PIT, jesli zarobisz na tej
    "operacji".