  • 1. Data: 2004-04-20 23:07:47
    Temat: Urzad Skarbowy a siec komputerowa w bloku
    Od: "Bert" <b...@i...pl>

    Witam
    Nie wiem do kogo sie z tym zglosic, wiec moze tu otrzymam informacje.
    No wiec tak:
    Istnieje sobie osiedlowa siec internetowa LAN w bloku na 30 komputerow.
    Łącze dzielone to DSL 1
    (dawno temu sdi). Mam umowe z tpsa na osobe prywatna i udostepniam łacze dla
    sasiadow. Nie jest to siec komercyjna, ale troche pieniedzy z abonamentu
    zostaje na naprawy, prad za serwer, ksiazki o sieci i inne wydatki.
    Siec nie jest nigdzie zgloszona i nie posiada prawnych dokumentow.
    Spoldzielnia i tpsa nie stwarzaja w tej sprawie problemow.
    Ale czy moge miec problemy z Urzedem Skarbowym, skoro zbieram od ludzi
    pieniadze za abonament??
    Interesuje mnie postepowanie w przypadku zlozenia donosu na mnie do Urzedu
    Skarbowego.
    Jak reguluje ta sprawe polskie prawo telekomunikacyjne??
    I jakie rozwiazania tu wchodza w gre: stowarzyszenie, firma (koszty
    rejestracji i prowadzenia)??
    Dziekuje bardzo za odpowiedz
    Pozdrawiam
    BARTEK

  • 2. Data: 2004-04-21 05:41:00
    Temat: Re: Urzad Skarbowy a siec komputerowa w bloku
    Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl>

    > I jakie rozwiazania tu wchodza w gre: stowarzyszenie, firma (koszty
    > rejestracji i prowadzenia)??

    Witam,
    www.google.pl - znajdziesz więcej niż dowiesz się z grupy dyskusyjnej
    polecam też: http://www.trzepak.pl/
    szukaj: stowarzyszenie - chyba jedno z najsensowniejszych rozwiązań.
    Trzeba spełnić kilka wymogów, opracować statut i takie tam, ale warto.

    Jeżeli natomiast chciałbyś prowadzić działalność gospodarczą:
    1. Rejestracja działąlności w UG lub UM - ok 100 zł
    lub w Sądzie ok 1000 zł
    2. Zgłoszenie w US - jeżeli będziesz vat'owcem 152 zł
    3. ZUS - nie pobiera opłat za rejestrację, ale co miesiąc ok 650 zł
    Jeżeli natomist jesteż gdzieś zatrudniony - możesz płacisz tylko składkę
    zdrowotną - ok 150 zł

    Od 1 maja stawka za świadczenie usługi dostępu do internetu będzie zwolniona
    z VAT.
    Czytaj archiwum grupy, jest tam wszytsko na ten temat, łącznie w
    uwarunkowaniami.

    US - co miesiąc VAT-7 i jeżeli w końcu wyjdzie Ci dochód PIT-5, w US możesz
    też wybrać formę np MP - mały przedsiębiorca - i płacić skłądać dokumenty
    kwartalnie - ale tutaj Ci nie powiem zbyt dużo.

    A i jeszcze zgłoszenie do URTiP - coś poniżej 15 zł - opłata za wydanie
    zaświadczenia o dokonaniu zgłoszenia dziłalności telekomunikacyjnej nie
    wymagające zezwolenia - tak to sie fajnie nazywa :-)

    To tyle z tego co wiem, jeżeli się mylę proszę szanownych grupowiczów o
    poprawkę aby nie wprowadzać w błąd.

  • 3. Data: 2004-04-21 10:48:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Apr 2004, Andrzej wrote:

    >+ > I jakie rozwiazania tu wchodza w gre: stowarzyszenie, firma (koszty
    >+ > rejestracji i prowadzenia)??
    [...]
    >+ szukaj: stowarzyszenie - chyba jedno z najsensowniejszych rozwiązań.

    W ostatnich dniach na .prawo padło stwierdzenie poswiadczajace
    powyższy wniosek - ale z jednym zastrzeżeniem: coœ było o scianie
    płaczy czy jakos tak :]

    >+ Trzeba spełnić kilka wymogów, opracować statut i takie tam, ale warto.

    Wynikało z tego iż piszacy testował "na własnej skórze"
    i trochę mi skóry szkoda ;)

    [...]
    >+ 2. Zgłoszenie w US - jeżeli będziesz vat'owcem 152 zł
    [...]
    >+ Od 1 maja stawka za świadczenie usługi dostępu do internetu będzie zwolniona
    >+ z VAT.

    ...z czego wniosek że oVATować mu się nie opłaca, prawda ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-04-21 22:36:51
    Od: "Bert" <b...@i...pl>

    Witam
    Po wielu poszukiwaniach rozwazam takie rozwiazanie:
    Zarejestrowanie dzialalnosci gospodarczej na emeryta i oplacanie skladek na
    ryczalt.
    Zastanawiam sie tylko nad tym, czy stac sie wtedy VATowcem czy nie??
    Jak WY wydzicie ta sprawe?
    Co bedzie lepsze??
    Wtedy DSL oplacany przez firme i przede wszystkim legalnosc.
    Zeby wyjsc na min + musze podlaczyc jeszcze kilka osob, ale dalbym rade.
    Dzieki za info
    Pozdrawiam
    Bartek

    Jakie rozwiazanie proponujecie aby skladni US byly jak najmniejsze?

    wiadomości
    n.zabrze.pl...