  • 11. Data: 2002-05-25 20:50:18
    Temat: Re: ?rodki trwałe
    Od: p...@p...onet.pl (Piotr J. Ochwal)

    Bolek LTC wrote:
    > Co do sprzedawania ponizej wartosci zakupu, to jest to obostrzone
    > przepisami, ze glownie wzgledu na hipermarkety, ale niestety nie wiem
    > dokladnie na czym stanelo i czy juz weszlo w zycie.

    Na razie Sejm klepnął. Cała nadzieja w Senacie i Panu Prezydencie.
    --
    pjo

  • 12. Data: 2002-05-25 21:02:11
    Od: "Bolek LTC" <b...@g...com>

    > Na razie Sejm klepnął. Cała nadzieja w Senacie i Panu Prezydencie.

    dzieki - wlasnie nie wiedzialem na czym to teraz stoi

    Bolek

  • 13. Data: 2002-05-26 20:04:06
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Bolek LTC wrote:

    > ciach
    >
    > wg nowej ustawy o rachunkowosci (po zmianach od stycznia 2002) srodki
    > trwale musza spelniac 3 warunki:
    > 1) wartosc zakupu powyzej 3500,-
    > 2) musza byc sprawne i kompletne w momencie przekazania do uzycia
    > 3) musza byc wykorzystywane przez wlasciciela (czyli tego, kto kupil)
    Pytanie za 100% do Bolka: co ma wspólnego ustawa o rachunkowości z podatkową
    księga przychodów i rozchodów? I jaki wpływ ma ustawa o rachunkowości na
    warunek uznania czegoś za ŚT i amortyzowania w świetle prawa podatkowego?
    I, pomijając to wszustko, gdzie w ustawie o rachunkowosi znalazł powyższe
    informacje?
    Pytanie za 100% nr 2: czy aby istotna cecha środka trwałego nie jest jego
    przewidywany okres użytkowania dłuższy niz rok?
    Ponadto - zasady ujmowania składników majątku w EŚT nie zmieniły się od
    zeszłego roku - ten sam limit, te same warunki.

    > To co Twoja Tesiowa powiedziala moze byc spowodowane jeszcze jednym: w
    > niektorych firmach uznaje sie inne zasady odnosnie ST - nie sprzeczne z
    > prawem, ale je zaostrzajace. Mozna np. uznac w firmie, ze wszystko o
    > wartosci jednostkowej pow. wartosci 100 zlotych wpisuje sie jako
    > WYPOSAZENIE - i w tedy Twoje lady i szafki takie by byly. Wtedy wpisuje
    > sie to do ksiag inwentarzowych i potem, kiedys, ew. spisuje na straty :).
    > Moze sie po prostu pomylilo, lub tak uslyszala od koleznaki ktora zle
    > uslyszala i tak dalej....
    A może Bolek usłyszał od jakiejś koleżanki o ustawie o rachunkowości a dla
    odmiany nie dosłyszał o róznicy pomiędzy KH i PKPiR a także pomiedzy
    wyposażeniem a środkiem trwałym?
    Widac bardzo nieuważnie słuchał.
    Przyganiał kocioł garnkowi.

    > Co do sprzedawania ponizej wartosci zakupu, to jest to obostrzone
    > przepisami, ze glownie wzgledu na hipermarkety, ale niestety nie wiem
    > dokladnie na czym stanelo i czy juz weszlo w zycie.

    Nie ma takich obostrzeń, i nie było. A szanse na ich wprowadzenie są raczej
    marne, byłoby to kuriozum na skalę europejską i nadawało sie do Trybunału
    Konstytucyjnego. Chociaz w naszym sejmie nie takie rzeczy przechodziły
    (vide: ustawa o najmie lokali mieszkalnych).

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl