    From: "R.G." <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Start jednoosobowej firmy
    Date: 26 May 2004 14:53:01 +0200

    Dzień dobry!

    Jestem zainteresowany otworzeniem własnej działalności
    gospodarczej. Mam w związku z tym kilka pytań:

    1. jaki jest koszt wystartowania jednoosobowej firmy
    (ile muszę zapłacić za jakieś rzeczy typu REGON,
    NIP,itd...i inne niezbędne)
    2. jaki jest koszt miesięczny prowadzenia działalności

    Gdzieś czytałem że będąc absolwentem wyższej uczelni mogę
    liczyć na zwolnienie przez pierwszy rok z jakiegoś haraczu...
    Czy to prawda ?
    Czy nawet 10 lat po ukończeniu studiów (w dalszym ciągu będąc
    przecież absolwentem) mogę na to liczyć. Nadmienię że
    w międzyczasie (od ukończenia studiow) nie miałem
    własnej działalności gospodarczej ani nie byłem
    zatrudniony na umowę o pracę (Pracowałem na umowę o dzieło).
    Czy też po upływie jakiegoś czasu od ukończenia szkoły
    już nie mogę skorzystać z tego zwolnienia.

    Z góry dziękuję za pomoc
    RG