  • 1. Data: 2005-05-24 07:53:40
    Temat: US twierdzi, że kwartalnie nie lzia
    Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl>

    Witam,

    właśnie dostałam informację od naczelnika US i nie bardzo wiem,
    co z tym fantem zrobić.

    Jest DG założona 15 marca br. Wybrana forma opodatkowania - ryczałt.
    Chciałam rozliczać kwartalnie i powiadomiłam o tym US przed
    rozpoczęciem działalności.

    Dziś dostałam pismo z US, długie, z cytowaniem ustaw i paragrafów
    (art 9 ust.1 i 21 ust 1 a i b ustawy o zrycz. podatku dochodowym)
    oraz następującą konkluzją, cyt.
    'Z powołanego przepisu wynika, że w sposób kwartalny mogą obliczać
    ryczałt ci podatnicy, którzy prowadzili działalność w poprzednim roku
    podatkowym. Nie można natomiast z tej formy skorzystać w tym roku,
    w którym rozpoczęto prowadzenie działalności.'

    Prawda to?

    A jeżeli tak, to jak mam uzupełnić powstałą zaległość podatkową
    za kwiecień - jakieś odsetki ustawowe za każdy dzień zwłoki, czy
    normalnie kwota kwietniowego ryczałtu plus, nie wiem, wyjaśnienie
    przyczyn zwłoki?

    --
    Pozdrawia,
    EwaSzy