    From: mryszard <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Ubezpieczenie zdrowotne
    Date: Sun, 11 Jan 2004 10:13:50 +0100

    Skończyłem 60 lat i od maja 2003 jestem na emeryturze. Składkę na
    ubezpieczenie zdrowotne ZUS zdziera ze mnie w wysokości 154 zł do
    grudnia, a w styczniu już mi potrącili 159 zł, w związku z czym biorę o
    5 zł mniejszą emeryturę. Mam pytanie; czy mogę się wypisac z tego
    obowiązkowego płacenia. Ostatni raz u lekarza byłem na badaniach
    okresowych w pracy w 1996 roku i od tego czsu nie chodzę do lekarzy, bo
    cieszę się dobrym zdrowiem. Za pieniądze mi zabrane mogę sobie co drugi
    miesiąc zafundować wizytę domową i jeszcze mi zostanie na leki. Po co ma
    mnie ktoś straszyć że lekarze nie podpisali czegoś tam i nie będę miał
    zapewnionej opieki zdrowotnej. Czy ktoś z Państwa potrafi mi coś
    powiedzieć na w/w temat?
    --
    Pozdrawiam.
    mryszard