  • 11. Data: 2011-02-15 13:52:09
    Temat: Re: Ubezpieczenie zdrowotne dla wszystkich i koniec RMUA
    Od: "andrzej" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Fenix" <f...@y...com> napisał w wiadomości
    news:124cf797-ac20-4384-bad2-cce9bc7cf938@c10g2000vb
    v.googlegroups.com...
    "Aby pójść do lekarza, nie trzeba będzie przedstawiać dowodu, że się
    opłaciło składkę zdrowotną, wystarczy dowód osobisty. To nie tylko
    zmniejszy biurokrację i obniży koszty, lecz także sprawi, że dostęp do
    leczenia uzyska dodatkowo około pół miliona ludzi. Rewolucyjną zmianę
    zamierza wprowadzić Ministerstwo Zdrowia. Świadczenie zdrowotne będzie
    się należało wszystkim, z definicji."

    http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/462928,druk_rm
    ua_nie_bedzie_juz_potrzebny.html

    "Socjalizm to ustrój, który zwalcza..."

    --
    andrzej

    Zamień oszczędności na złoto! Raty! Dostawa do domu lub przechowanie w
    wiedeńskim skarbcu! Pełna dyskrecja! Ubezpieczenie! Gwarancja odkupienia z
    przelewem na konto w dowolnym banku świata! g...@o...pl

  • 12. Data: 2011-02-15 16:38:24
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    andrzej napisal:
    > Świadczenie zdrowotne będzie się należało wszystkim, z definicji."
    > http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/462928,druk_rm
    ua_nie_bedzie_juz_potrzebny.html

    IMHO nie będzie żadnych oszczędności. Sporo ludzi do tej pory płacących jakąkolwiek
    składkę NFZ przestanie płacić w ogóle. Przy okazji znika też ostatecznie ułuda,
    że NFZ jest ubezpieczeniem. Teraz nie da się już kryć, że jest stricte podatkiem
    dochodowym.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 13. Data: 2011-02-18 20:49:56
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Sporo ludzi do tej pory płacących jakąkolwiek
    > składkę NFZ przestanie płacić w ogóle.

    to ja... :-) dochody wyłącznie z umów o dzieło i dotychczas dobrowolne
    ubezpieczenie zdrowotne... ponad 3 stówy, wizyta na poczcie, wizyta w
    zusie... brak ksero w białostockim oddziale... cofka do ksero...
    ponowna wizyta w zusie... noszenie teczki z papierami na wizytę u
    lekarza (umowa z NFZ na żonę, druk ZUS ZZA żony, druk ZUS ZCNA mój,
    ksero aktu małżeństwa, bo inne nazwisko i adres, druk wpłaty...)
    nareszcie... :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 14. Data: 2011-02-18 20:50:44
    Od: s_13 <s...@i...pl>

  • 15. Data: 2011-02-18 21:19:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-18 21:50, s_13 pisze:

> [...]
    > lekarza (umowa z NFZ na żonę, druk ZUS ZZA żony, druk ZUS ZCNA mój,
    > ksero aktu małżeństwa, bo inne nazwisko i adres, druk wpłaty...)

    Nie lepiej się zatrudnić gdzieś na zlecenie na godzinę miesięcznie? Masz
    zdrowie, człowieku, po co Ci lekarze? :)

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2011-02-19 08:20:38
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Nie lepiej si zatrudni gdzie na zlecenie na godzin miesi cznie?

    zatrudnisz mnie...? :-)]
    ech... nie lubię mieć długów wdzięczności, zawsze się to kończy tak
    samo, finisz znajomości... :-)

    > Masz
    > zdrowie, cz owieku, po co Ci lekarze? :)

    3 stówki z kawałkiem i mam bez łaski przychodnię dla dziecka (a to
    potrzebne nawet, gdy nie choruje zbytnio... wyniki, konsultacje,
    szczepienia), sam tej zimy tez trochę podupadłem i już mi się zwróciło
    z nawiązką... no i "w razie niemca"... jakiś wyrostek czy coś i
    poszedłbym z torbami...
    BTW zastanawia mnie w tym projekcie rzadowym, czy ten margines
    nieubezpieczonych i korzystajacych ze swiadczen bedzie jakos
    usankcjonowany, czy tez nie beda w stanie kontrolowac i odpuszczaja,
    bo ja rozumiem, ze w zwyklej przychodni nie bedzie sie chcialo
    prowadzic dochodzenia, ale juz powazniejsza (drozsza) wizyta w
    szpitalu nie obejdzie sie bez sprawdzenia ubezpiecznia, czy w takim
    wypadku przysla rachunek?

    pozdrawiam
    s_13

  • 17. Data: 2011-02-19 09:14:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Feb 2011, s_13 wrote:

    > usankcjonowany, czy tez nie beda w stanie kontrolowac i odpuszczaja,

    Akurat w "czasach komputerów" to nie powinien być problem.
    Weź pod uwagę, że w co najmniej jednym województwie (śląskim) już
    JEST wdrożony i działający od lat mechanizm karty chipowej!
    Owszem, zgoda, taki mechanizm może mieć "dziurę" polegającą
    na krótkotrwałym nieodnotowaniu faktu braku ubezpieczenia,
    ale z gruszba umożliwia kontrolę bieżącą (niezależnie od
    tego, czy dziś ona jest robiona) *oraz* ew. późniejsze lokalizowanie
    nadużyć (nieuprawnionego skorzystania z ubezpieczenia).
    Wiem, pytałeś o "planowany" system, a ja nie o tym :)

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2011-02-19 09:36:36
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > nadużyć (nieuprawnionego skorzystania z ubezpieczenia).
    > Wiem, pytałeś o "planowany" system, a ja nie o tym :)

    Problem nie w tym że może mieć taką dziurę, ale w tym żeby miał inną
    dziurę i nie tykał dużej kasy w prywatnych kieszeniach. Właśnie brak
    takiej dziury spowodował zaoszczędzenie w sląskim NFZ dużej kasy i próby
    liwkidacji tego systemu...