  • 11. Data: 2007-09-25 18:26:30
    Temat: Re: Ulgowy ZUS
    Od: "Baton" <b...@g...pl>

    > Można zrobić korektę. Kod 05 70 wszedł dopiero w kwietniu 2006 więc do tej
    > pory spora
    > liczba osbó zapewne jedze dalej na 05 10 i w końcu będzie musiała
    > skorygować.
    > Tyle że ustawa nie uzależnia prawa od ulgi od jakiegoś numerka,
    > prawo to jest obiektywne, więc imho nie ma powodów do kombinowania.

    Dokladnie! Co na to prawo w takim razie? A raczej prawo-zusu ;-)

    Pozdrawiam

    Baton

  • 12. Data: 2007-09-25 18:35:04
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 25-09-2007 o 20:25:38 Jagna <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > No fakt, o tym nie pomyślałam, to przecież ponad pół roku po wejściu w
    > życie przepisów.
    >
    > Przy czym, zaznaczmy może, że to dotyczy TYLKO tych osób, które zgłosiły
    > działalność na tych warunkach dopiero PO wejściu w życie przepisów, bo
    > jak
    > znam życie, znajdzie się ktoś, kto rozpoczął DG przed 25 sierpnia 2005
    > r. i
    > będzie się upierał, że jemu też to przysługuje.
    >
    > Choć może na wyrost się asekuruję?

    Ano, tylko działacze po 25. sierpnia mają przywilej :)

  • 13. Data: 2007-09-25 18:38:25
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 25-09-2007 o 20:26:30 Baton <b...@g...pl> napisał(a):

    > Dokladnie! Co na to prawo w takim razie? A raczej prawo-zusu ;-)

    Zlikwiduj ZUS :)

  • 14. Data: 2007-09-26 08:37:41
    Od: Quental <a...@g...com>

    > By o niedawno na grupie pytanie o kod tytu u do ubezpieczenia dla tych
    > "ulgowych" ZUS-ów.
    > S usznie kto poda , e jest to 05 70 00. Pami tam, e ju wtedy pisa am o
    > tym, e wa ne jest, aby osoba zg aszaj ca dzia alno , która by aby
    > uprawniona do skorzystania z ulgi, mimo, e zg asza si tylko do
    > ubezpieczenia zdrowotnego, bo jest "na etacie", zastosowa a ten kod. I nie
    > nale y zwraca uwagi, e P atnik "krzyczy", e to b d. Mimo protestów
    > nawet wys a si elektronicznie takie zg oszenie da, o dziwo... ;)

    No wiec mnie pani przy zgloszeniu do NFZ poinstruowala, ze mam wpisac
    05 70 0 0, co tez uczynilem. Platnik pokrzyczal faktycznie, ze to
    blad, a pani powiedziala, ze to zachowanie prawdlowe (vivat Platnik!)

    > Ale je li zg osi si prawid owo, to w takim przypadku, o jakim pisze
    > Quental, ZUS nie b dzie robi adnych wstr tów i przyjmie w a ciwe
    > zg oszenie. Przy czym oczywi cie ten okres b dzie si liczy nie od dnia
    > przyst pienia do ub.spo ecznych, ale od pocz tku zg oszenia dzia alno ci,
    > bo od wtedy przys ugiwa aby ulga, gdyby nie by o zwolnienia z tytu u innego
    > ubezpieczenia.

    No tak by bylo optymalnie, i wg mnie, zgodnie z tzw. zdrowym
    rozsadkiem.
    Wszystko wskazuje na to, ze w listopadzie bede to musial przecwiczyc.
    Bede informowal.

    Pozdrowienia,