  • 1. Data: 2009-01-17 09:18:24
    Temat: Ulgra za internet tylko w miejscu zamieszkania?
    Od: "pawel" <s...@t...debile>

    Witajcie, nie mieszkam teraz w miejscu zameldowania.
    Nie jestem właścicielem tego mieszkania ani nie jestem tu zameldowany.
    Mam tu internet który jest zarejstrowany na moje nazwisko.
    W miejscu zameldowania też mam internet na moje nazwisko.
    Czy mogę sobie od podatku odliczyć te 2 dostępy do internetu?
    Zarówno w miejscu zameldowania i ten nie w miejscu zameldowania?

  • 2. Data: 2009-01-17 17:22:46
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "pawel" <s...@t...debile> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy mogę sobie od podatku odliczyć te 2 dostępy do internetu?
    > Zarówno w miejscu zameldowania i ten nie w miejscu zameldowania?

    Jak nie prowadzisz działaności gospodarczej polegającej na sprzedawaniu dostępu
    do netu, to prawdopodobnie możesz odliczyć tylko ten, gdzie mieszkasz.
    Z ciekawości jeszcze zapytam w jakim celu nie zmienisz meldunku na właściwy?

    --
    andreas

  • 3. Data: 2009-01-17 17:56:42
    Od: "pawel" <s...@t...debile>

> [...]
    > mieszkasz.
    > Z ciekawości jeszcze zapytam w jakim celu nie zmienisz meldunku na

    Nie mam tu prawa do lokalu na razie, a po przemeldowaniu musiał bym
    wszystkie dokumenty wymienić.

  • 4. Data: 2009-01-17 17:58:34
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-17, pawel <s...@t...debile> wrote:

    > Nie mam tu prawa do lokalu na razie, a po przemeldowaniu musiał bym
    > wszystkie dokumenty wymienić.

    Istnieje coś takiego jak meldunek tymczasowy. A w urzędzie skarbowym
    masz podać właściwy adres _zamieszkania_, a nie zameldowania.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2009-01-17 18:53:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Jan 2009, Wojciech Bancer wrote:

    > Istnieje coś takiego jak meldunek tymczasowy. A w urzędzie skarbowym
    > masz podać właściwy adres _zamieszkania_, a nie zameldowania.

    Co prawda to prawda, z drugiej strony skoro nie dopełnił obowiązku
    NIP (podania adresu zamieszkania) to nie wiadomo co US łatwiej
    wyłapie ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2009-01-18 04:49:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    pawel wrote:
    > Witajcie, nie mieszkam teraz w miejscu zameldowania.
    > Nie jestem w?a?cicielem tego mieszkania ani nie jestem tu zameldowany.
    > Mam tu internet który jest zarejstrowany na moje nazwisko.
    > W miejscu zameldowania te? mam internet na moje nazwisko.
    > Czy moge sobie od podatku odliczyae te 2 dostepy do internetu?
    > Zarówno w miejscu zameldowania i ten nie w miejscu zameldowania?

    Nie.
    Za miesiące gdzie mieszkałeś w jednym miejscu możesz odliczyć internet z
    tametego miejsca, za miesiące gdzie mieszkałes w drugim miejscu możesz
    odliczyć internet z drugiego miejsca.
    Na potrzeby US dobrze byloby mieć jakiś papierek z którego będzie
    wynikało gdzie kiedy mieszkałeś.

  • 7. Data: 2009-01-19 07:01:27
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 17 Jan 2009 22:49:51 -0600, witek napisał(a):

    > Na potrzeby US dobrze byloby mieć jakiś papierek z którego będzie
    > wynikało gdzie kiedy mieszkałeś.

    Zasadniczo to ten papierek nazywa się NIP-3 ;) I powinien być złożony w
    urzędzie skarbowym we właściwym terminie.

  • 8. Data: 2009-01-19 13:28:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    jureq wrote:

    > Zasadniczo to ten papierek nazywa się NIP-3 ;) I powinien być złożony w
    > urzędzie skarbowym we właściwym terminie.

    zasadniczo tak, a jak nie to lepiej mieć coś innego.

  • 9. Data: 2009-01-20 07:37:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Jan 2009, witek wrote:

    > zasadniczo tak, a jak nie to lepiej mieć coś innego.

    Ale jak ma się tylko "co innego", to zasadniczo powinno się otrzymać
    dodatkowy papierek z US. O nazwie mandat :] (za niedopełnienie obowiązku
    ewidencyjnego, czyli niezgłoszenie zmiany m-ca zamieszkania).

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2009-01-20 13:32:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > dodatkowy papierek z US. O nazwie mandat :] (za niedopełnienie obowiązku
    > ewidencyjnego, czyli niezgłoszenie zmiany m-ca zamieszkania).

    a bez " coś innego" dostanie się mandat j.w., plus ulgę z odsetkami w
    plecy i jeszcze pewnie coś z kodeksu karno-skarbowego.