  • 11. Data: 2008-12-27 08:03:19
    Temat: Re: Umowa na zakup oprogramowania od osoby fizycznej
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-12-2008 o 00:53:27 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > [...]
    >
    > Jestem skłonny się nie spierać :) - jedyne co uzyskamy w naszej
    > dyskusji, to uproszczenie pojęć, bo mamy czynność która ewidentnie
    > (w przypadku sprowadzenia z USA) nazywa się "import" i ewidentnie
    > (przypomnę: NOWY program) skutkuje obowiązkiem VAT, bez względu
    > na to kto sprowadza.
    > Pozostaje pytanie czy ów obowiązek został "dopełniony".

    Zgoda, powinienem był dopisać WKF, bo meritum to nie dotyczyło.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 12. Data: 2008-12-27 08:25:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Dec 2008, Piotrek wrote:

    > Taki obowiązek istnieje również w przypadku zakupu do dalszej odsprzedaży lub
    > przetworzenia.

    Na grupie foto mawiają "pokash fotkiem" ;)
    Prosimy o przepis.
    Najlepiej z linkiem :) (a co, wygoda).
    I żeby przy nim nie było tekstu "uchylony" ;)
    O ile wiem, ten zestaw przepisów o PCC:
    ...jest aktualny i kompletny.
    Sugeruję zwrócenie uwagi na *ustawowy* zwrot "płatnicy są zobowiązani"
    (*tylko* płatnicy!), na ustawową zmianę (podatnikiem PCC jest TYLKO
    kupujący, a nie płatnicy) oraz uchylenie podstawy prawnej poprzedniego
    rozporządzenia.

    > Tylko ciekawe, czy chodziło o zakup w celu (dalszej odsprzedaży lub
    > przetworzenia) czy też o efekt końcowy.

    Bez pokazania przepisu nie da rady.
    O ile wiem tak (jak opisujesz) wyglądał przepis rozporządzenia przed
    uchyleniem.
    Czyli do 31.XII.2006

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2008-12-27 13:04:50
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Na grupie foto mawiają "pokash fotkiem" ;)
    > Prosimy o przepis.

    Istotnie, rozporządzenie z 26 lipca 2006
    (http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id
    =WDU20061390989&type=2&name=D20060989.pdf)
    najwyraźniej zostało zastąpione rozporządzeniem z 18 grudnia 2006

> [...]
    > (*tylko* płatnicy!), na ustawową zmianę (podatnikiem PCC jest TYLKO
    > kupujący, a nie płatnicy) oraz uchylenie podstawy prawnej poprzedniego

    Wiem, wiem - z tego co pamiętam to sam w Ciebie "łupałem" za ten rejestr
    w przypadku ogólnym.

    Ale umknął mi fakt, że po niecałych pięciu miesiącach jeszcze bardziej
    się opamiętali i znowu zmienili rozporządzenie.

    Piotrek

  • 14. Data: 2008-12-27 23:17:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    =WDU20061390989&type=2&name=D20060989.pdf)
    > najwyraźniej zostało zastąpione rozporządzeniem z 18 grudnia 2006

    Nie mogło być inaczej - skoro przepis znikł z ustawy :)

    > Wiem, wiem - z tego co pamiętam to sam w Ciebie "łupałem" za ten rejestr
    > w przypadku ogólnym.

    No, ktoś mu przyłożył :)

    > Ale umknął mi fakt, że po niecałych pięciu miesiącach jeszcze bardziej się
    > opamiętali i znowu zmienili rozporządzenie.

    ??
    Zmiana była jedna - i na pewno dwa lata temu (1.I.2007, idzie o termin
    wejścia w życie ustawy i rozporządzenia).
    Rozporządzenie z lipca 2006 się nie liczy, bo w kwestii rejestru
    u "normalnych" podatników AFAIR nic nie zmieniało - poprzednio taki
    obowiązek *również* był.
    Oberwałem za to że zapomniałem o tej zmianie z przełomu roku :D
    (i to ze dwa razy)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2008-12-29 07:59:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 28 Dec 2008, Gotfryd Smolik news wrote:

    > No, ktoś mu przyłożył :)

    s/mu/si/
    ...oczywiście!

    pzdr, Gotfryd