  • 1. Data: 2002-02-21 07:53:05
    Temat: Umowa o dzieło?
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    powiedzmy, że podpisuję umowę z programistą X. Programista dostarcza
    mi swój produkt i spisujemy umowę, że przez rok będę się zajmował
    sprzedażą produktu. Ale powstaje problem -- jak najlepiej wypłacać mu
    zyski? Program będzie się sprzedawał zapewne nieregularnie i przecież
    nie mogę spisać umowy o dzieło raz, bo nie wiadomo na jaką kwotę. Czy
    można by spisywać taką umowę raz na miesiąc, ale to chyba też bez
    sensu, bo przecież dzieło było raz...

    Poratujcie, jak legalnie i sprawnie wypłacić tamtej stronie zyski...
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2002-02-21 12:28:46
    Temat: Re: Umowa o dzieło?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Feb 2002, Tristan Alder wrote:

> [...]
    >+ zyski? Program będzie się sprzedawał zapewne nieregularnie i przecież
    >+ nie mogę spisać umowy o dzieło raz, bo nie wiadomo na jaką kwotę.

    "Zupełnie nie wiadomo" nie nie jest znana ci tylko KWOTA ?
    Umowa cywilna to nie faktura VAT -:) i IMHO może spokojnie
    zawierać takie zapisy jak np. "30% uzyskanej kwoty sprzedaży
    netto, tj. z wyłączeniem podatku VAT".
    Podatek od dochodu osobistego osoby fizycznej płaci się od sumy
    zapłaconej a nie umówionej, więc też problemu nie widzę :)

    >+ Czy
    >+ można by spisywać taką umowę raz na miesiąc, ale to chyba też bez
    >+ sensu, bo przecież dzieło było raz...

    Prawdę mówiąc to nie mam przekonania czy taka umowa licencyjna
    najlepiej podchodzi pod umowę o dzieło, z chęcią poczytam innych
    pomysłów :) - może napisz na "prawo" (bez ".podatki" :)) to ktoś
    (czytaj: Gwidon ;)!) się odezwie z lepszym pomysłem.
    [dywagacja]
    Bo na zdrowy rozum to powinieneś przyjąć zlecenie sprzedawania
    owgo programu ! (TY na DG od osoby fizycznej) - tylko nie wiem
    czy tak się da, tj. jak to upchnąć w paragrafy KC/podatkowe
    kiedy ktoś się spyta co to jest :)
    Taka możliwość "odwrotnego wystawiania" (tj. że papier
    wystawia i podatki płaci osoba/strona biorca (a nie dawca)
    jest spotykana - chociażby VATRR. Hm...
    [koniec dywagacji]
    >+ Poratujcie, jak legalnie i sprawnie wypłacić tamtej stronie zyski...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-02-21 14:12:09
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Feb 2002 13:28:46 +0100, Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne
    <s...@s...com.pl> wrote:

    >"Zupełnie nie wiadomo" nie nie jest znana ci tylko KWOTA ?
    > Umowa cywilna to nie faktura VAT -:) i IMHO może spokojnie
    >zawierać takie zapisy jak np. "30% uzyskanej kwoty sprzedaży
    >netto, tj. z wyłączeniem podatku VAT".

    Tak, ale wtedy raczej UZ a nie UoD, prawda?

    > Prawdę mówiąc to nie mam przekonania czy taka umowa licencyjna
    >najlepiej podchodzi pod umowę o dzieło,

    Czyli wogóle inną umowę? Ani UZ ano UoD? Po prostu umowę licencyjną? I
    w niej wypłatę X zysków? Ale wtedy na jakiej podstawie? Do UZ gość
    wystawi rachunek, a tutaj też?

  • 4. Data: 2002-02-21 16:30:27
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ Czyli wogóle inną umowę? Ani UZ ano UoD? Po prostu umowę licencyjną? I
    >+ w niej wypłatę X zysków? Ale wtedy na jakiej podstawie? Do UZ gość

    Nie widzę przeciwwskazań, ale nie chciałbym cię wpuścić
    na jakąś minę :(
    Tak jak sugerowałem: na logikę to *on* *tobie* zleca sprzedaż,
    a ty jako DG płacisz podatki. Ale szkoda mi głowy żebym nią ręczył :)
    Pytałeś na "prawo" ? (nie pytałeś, przed chwilą czytałem ;)!)

    Pozdrowienia, Gotfryd