    From: m...@v...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Umowa o dzieło., praca na czarno a fiskus
    Date: 26 Apr 2006 08:15:25 +0200

    Witam,
    Wykonywałam dla firmy projekt graficzny w ubiegłym roku.Powykonaniu z racji
    tego ze nie podpisałam protokółu zdawczo - odbiorczego firma przez klika
    miesięcy domagała sie jakis poprawek .W REZULTACIE DOSZŁO DO MAŁEJ
    SPRZECZKI.dOMAGAŁAM SIĘ ODESŁANIA PODPISANEJ PRZEZE MNIE W DWÓCH EGZEMPLARZACH
    UMOWY O DZIEŁO PRZEZ CAŁY CZAS wykonywani grafiki firma tego nie
    zrobiła.Ponadto pomimo ukonczenia przeze mnie prac firma w owych poprawkach
    wymagała ze mna wspolpracy z drukarnia- o czym nie było mowy na poczatku i
    robienia równiez za dtpowca.W zwiazkiu z tym nacisnełam i powiedziałam ze bede
    dalej działac jak otzrymac choc przynajmniej połowe wynagrodzenia.I na tym
    stanęło.Otrzymałam połowe wynagrodzenia a własciciel firmy w rozmowie
    telefonicznej stwierdził ze to nie ja robiłam grafiki, ze przysyłałam mu spam
    na skrzynkę mailową.Cała korespondencję mam w skrzynce.Nie odesłał mi róz\wniez
    umowy.Na stronach zamiescił mój projekt nieznacznie przerobony przez drukarnie
    bez mojej zgody.Chciałam ruszyc ze sprawa sadowa ale po pierwsze nie bardzo
    wiedziłam sie jak za to zabrac , po drugie nie miałam czasu.I teraz pytanie.Czy
    sprawa sie nie przedawniała?Aha dodam jeszcze ze dostałam teraz od nich PIT-
    razem z umowa!!!- teraz - gdzie jest pprezkreslona kwota własciwa - podana ta
    która została mi wypłacona.Co zrobic- musze sie rozliczyc z fiskusem - czy samo
    to ze podam kwote którą mi wypłacili jest moja akceptacją co do warunków czy
    tez mogę jeszcze wnosić roszczenia.I czy wobec tego - nie pozbawiam sie
    argumentu wykonania dla nich pracy na czarno.Dzięki.