  • 11. Data: 2015-12-30 08:15:40
    Temat: Re: Umowa przedwstępna przed finałem SD-Z2
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 29 Dec 2015 20:05:37 +0100, Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    wrote:

    >Zapewne chodzi o podatek od spadków i darowizn.
    >
    >Nie da się sprzedać nieruchomości bez zaświadczenia z US
    >o tym, że albo ten podatek został zapłacony, albo że dana osoba
    >była z tego podatku zwolniona.
    Czy zbycie nieruchomości po 20 latach od darowizny lub spadku też
    będzie wymagało tego zaświadczenia?

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 12. Data: 2015-12-30 09:35:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-30 o 08:15, WAM pisze:

    > Czy zbycie nieruchomości po 20 latach od darowizny lub spadku też
    > będzie wymagało tego zaświadczenia?

    I przede wszystkim: z czego wynika konieczność okazania tego
    zaświadczenia pod rygorem nieskuteczności sprzedaży.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2015-12-30 10:56:55
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-12-30, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]

    Wydaje mi się, że tak, ale nie mam takiej wiedzy prawnej.

    > I przede wszystkim: z czego wynika konieczność okazania tego
    > zaświadczenia pod rygorem nieskuteczności sprzedaży.

    [...]

    Ustawa o podatku od spadków i darowizn
    Art. 19 ust. 6:

    Art. 19:

    [...]

    ust. 6. Jeżeli przedmiotem aktu notarialnego, który ma być sporządzony, lub
    dokumentu, co do którego notariusz ma uwierzytelnić podpis, ma być
    zbycie praw do spadku albo zbycie lub obciążenie rzeczy lub praw
    majątkowych uzyskanych tytułem, określonym w art. 1, notariusz może
    dokonać tych czynności tylko za uprzednią pisemną zgodą naczelnika
    urzędu skarbowego albo po przedstawieniu zaświadczenia wydanego
    przez naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że nabycie
    jest zwolnione od podatku, że należny podatek został zapłacony
    albo zobowiązanie podatkowe wygasło wskutek przedawnienia.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl