  • 1. Data: 2011-04-05 20:02:50
    Temat: Zlozenie NIP-3 przez osobe trzecia
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    Czy NIP-3 (aktualizacja nr konta bankowego)
    moze zostac zlozony w US przez osobe trzecia?
    /oczywiscie bedzie wypelniony i podpisany przez wlasciwa osobe;

  • 2. Data: 2011-04-05 22:53:12
    Temat: Re: Zlozenie NIP-3 przez osobe trzecia
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/5/2011 3:02 PM, Q wrote:
    > Czy NIP-3 (aktualizacja nr konta bankowego)
    > moze zostac zlozony w US przez osobe trzecia?
    > /oczywiscie bedzie wypelniony i podpisany przez wlasciwa osobe;

    no przeciez listonosz tez jest osobą trzecią jak donosi twój nip-3 do US
    i nikt sie nie czepia.
    Ba on nawet nie wie co przynosi.

  • 3. Data: 2011-04-06 05:12:27
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Q" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Czy NIP-3 (aktualizacja nr konta bankowego)
    > moze zostac zlozony w US przez osobe trzecia?
    > /oczywiscie bedzie wypelniony i podpisany przez wlasciwa osobe;

    Gdy oddawałam swój NIP-1 - poproszono mnie od pokazanie dowodu osobistego.

    marzatela
    -------------------------------
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl

  • 4. Data: 2011-04-06 06:46:57
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 06-04-2011 07:12, Marzena pisze:

    > Użytkownik "Q" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Gdy oddawałam swój NIP-1 - poproszono mnie od pokazanie dowodu osobistego.

    Który to Urząd był?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2011-04-06 07:13:34
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    > Który to Urząd był?

    Drugi w Gdańsku. Nie było to w kancelarii ogólnej, ale w okienku
    dedykowanemu NIP-owi.
    Rejestrowałam DG

  • 6. Data: 2011-04-06 08:06:07
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 06-04-2011 09:13, Marzena pisze:

    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > Drugi w Gdańsku. Nie było to w kancelarii ogólnej, ale w okienku
    > dedykowanemu NIP-owi.
    > Rejestrowałam DG

    Po tylu latach to Ci się coś mogło po mylić. Pewnie chodziło o coś
    innego niż złożenie NIP.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2011-04-06 08:19:44
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    > Po tylu latach to Ci się coś mogło po mylić. Pewnie chodziło o coś innego
    > niż złożenie NIP.

    Nie bardzo - DG zakładałam w styczniu tego roku. Urzędniczka od razu
    sprawdzała coś w systemie.
    Choć fakt, że miałam do niej dużo pytań odnośnie wypełniania różnych
    formularzy. Być może, że te pytania i udzielane odpowiedzi wywołaly taką
    reakcję?
    Choc raczej nie pytałam o żadną tajemnicę skarbową, ale ...

    marzatela
    ------------------------------
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl

  • 8. Data: 2011-04-06 08:48:51
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 06-04-2011 10:19, Marzena pisze:

    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości
    >>
    > Nie bardzo - DG zakładałam w styczniu tego roku.

    Co Ty pleciesz.

    Od prawie 3 lat DG rejestruje się w Urzędzie Miasta/Gminy i nie składa
    się samemu NIP-1 do US. Nawet się go nie wypełnia - niezbędne dane
    podaje się na wniosku o wpis do ewidencji i UM/UG przesyła je do
    skarbówki, ZUS i Regonu.
    NIP-1 służy tylko do zgłaszani zmian danych których nie obejmuje wpis do
    ewidencji.

    NIP-1 ze zgłoszeniem rozpoczęcia działalności gospodarczej US nie ma
    nawet prawa przyjąć.

    Tylko do VAT trzeba się zarejestrować bezpośrednio w US.

    Jakieś baśnie i legendy opowiadasz.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2011-04-06 09:01:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Maddy,

    Wednesday, April 6, 2011, 10:48:51 AM, you wrote:

    [...]

    > NIP-1 ze zgłoszeniem rozpoczęcia działalności gospodarczej US nie ma
    > nawet prawa przyjąć.

    Nie. US jako urząd ma obowiązek przyjąć każdy papier, jaki do niego
    kieruje petent. Bez względu na to, czy jest poprawnie i potrzebnie
    wypełniony czy nie. Dopiero po przyjęciu może ten papier uznać za
    istotny lub też nie. W przypadkach nieoczywistych poprosi petenta o
    wyjaśnienie.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2011-04-06 09:09:23
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 05.04.2011 22:02, Q pisze:
    > Czy NIP-3 (aktualizacja nr konta bankowego)
    > moze zostac zlozony w US przez osobe trzecia?
    > /oczywiscie bedzie wypelniony i podpisany przez wlasciwa osobe;

    Tak, ostatnio składałem w imieniu swoim i żony, dowodu z kieszeni nie
    wyjąłem. Ale jak widać, zależne to od widzimisię panienki z okienka. Jak
    by były problemy, a nie chcesz się kopać z koniem to wyślij pocztą.