  • 1. Data: 2011-04-04 17:17:55
    Temat: podatek doch. przy sprzedazy mieszkania
    Od: "Tunia" <t...@p...onet.pl>

    HELP.

    Sprzedaje mieszkanie. Jestem beznadziejna, nie sprawdzilam przepisow i wlasnie
    okazalo sie, ze od 1 stycznia byla nowelizacja ustawy o dochodowym od osob
    fizycznych. Trwalam w przekonaniu, ze obowiazek zaplaty podatku dochodowego od
    sprzedazy mieszkania wygasa, jezeli zbycie nastepuje po uplywie 5 lat od
    nabycia i jednoczesnie - uzyskane srodki przeznaczane sa na zakup mieszkania.
    Tymczasem zmiana polega na tym, ze okres tych pieciu lat liczy sie od konca
    roku kalendarzowego, w ktorym nastapilo nabycie!!!

    Mi wlasnie za miesiac mija 5 lat, ale przy tym nowym uregulowaniu musialabym
    czekac prawie do konca roku. Tymczasem wszystko nakrecone, umowa przedwstepna
    na nowe mieszkanie podpisana, klient na stare tez juz jest...

    Czy ktos ma jakis, JAKIKOLWIEK pomysl na obejscie tego podatku??? To jakies
    straszne pieniadze, w moim przypadku ok. 60 tysiecy.... Dramat, rozboj...

    Ja wiem, ignorantia iuris... ale moze jest jakis "myk" i cos sie da jednak
    poradzic?...

  • 2. Data: 2011-04-04 17:40:59
    Temat: Re: podatek doch. przy sprzedazy mieszkania
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 04 Apr 2011 19:17:55 +0200, w <1...@n...onet.pl>,
    "Tunia" <t...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Trwalam w przekonaniu, ze obowiazek zaplaty podatku dochodowego od
    > sprzedazy mieszkania wygasa, jezeli zbycie nastepuje po uplywie 5 lat od
    > nabycia i jednoczesnie - uzyskane srodki przeznaczane sa na zakup mieszkania.

    AFAIK to chyba jest rozłączne, tzn. jeżeli po 5 latach to nie musisz kupować
    innego mieszkania.
    A jeżeli przed upływem 5 lat, to musisz (aby nie płacić dochodowego).

    > Tymczasem zmiana polega na tym, ze okres tych pieciu lat liczy sie od konca
    > roku kalendarzowego, w ktorym nastapilo nabycie!!!

    No to przykra zmiana...

  • 3. Data: 2011-04-04 17:51:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/4/2011 12:17 PM, Tunia wrote:
> [...]
    > Tymczasem zmiana polega na tym, ze okres tych pieciu lat liczy sie od konca
    > roku kalendarzowego, w ktorym nastapilo nabycie!!!

    obowiazuje cie przepisy z dnia nabycia mieszkania, wiec to co sie
    zmienia eraz cie nie obchdzoi.

    zla wiadomosc to taka, ze sobie nie przypominam, aby kiedykolwiek bylo 5
    lat od dnia nabycia.
    zawsze bylo 5 lat od konca roku kalendarzowego, w ktorym sie nabyło.

    wyborcza wlasnie dzisiaj wysmarowala artykul
    http://wyborcza.biz/pity/1,110694,9272600,PIT_y_2010
    __Sprzedaz_mieszkania_i_trzy_podatki.html

    przyznaje, ze tylko zerknalem i nie czytalme, wiec nie wiem jakie babole
    tam powypisywali.

  • 4. Data: 2011-04-04 17:51:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/4/2011 12:40 PM, r...@k...pl wrote: