    From: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa zlecenie i koszty uzyskania
    Date: Thu, 7 Oct 2004 22:31:38 +0200
    Sender: m...@a...pl@81.190.208.85

    "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl> wrote in message
    news:ck48ia$1uh$1@news.onet.pl...
    > Obecnie jestem zatrudniony na umowę zlecenie. Czy przy takiej formie
    > zatrudnienia można sobie odliczyć jakieś koszty uzyskania (zryczałtowane),
    > podobnie jak przy umowie o pracę, czy też na wszystko muszę mieć faktury?
    > Jeśli można, to jaka to jest obecnie kwota miesięcznie lub rocznie. Jeśli
    > kwota jest podana rocznie, to czy pracując od marca mogę odliczyć cały
    > roczny limit, czy tylko 9/12 ??

    przy umowie zlecenie KUP wynoszą 20% liczone od kwoty zlecenia brutto minus
    składki na ub. społeczne (jeżeli są pobierane oczywiście).
    Ale nie rozumiem, dlaczego ty chcesz sobie "coś odliczać sam", zwykle to
    firmy dają gotowe wypełnione rachunki do umów zlecenie, gdzie jest wszystko
    wyliczone.
    Ogólenie zatem, szczególnie przy wyższych kwotach umowy zlecenie są
    (przynajmniej pod względem wysokości KUP) lepsze niż umowa o pracę.

    Magdi