  • 1. Data: 2004-04-20 22:58:33
    Temat: Umowa o dzieło a zlecenie
    Od: "Sylwia" <p...@o...pl>

    Jestem po raz pierwszy w grupie i mam pytanko.
    Chodzi mi o różnicę między umową o dzieło a umową na zlecenie.
    Pracodawca, który chce podpisać ze mną taką umowę coś kręci a ja nie
    chciałabym być naciągnięta.
    Proszę niech ktoś mi odpowie co właściwie pracodawca płaci w przypadku
    jednej, a co drugiej umowy.
    Co ma do tego wiek poniżej lub powyżej 26 lat - w przypadku studenta.

    Pozdrowienia dla wszyskich
    Sylwia

  • 2. Data: 2004-04-20 23:05:06
    Temat: Re: Umowa o dzieło a zlecenie
    Od: "poilkj" <u...@d...invalid>

    "Sylwia" <p...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > jednej, a co drugiej umowy.
    > Co ma do tego wiek poniżej lub powyżej 26 lat - w przypadku studenta.

    Umowa zlecenie to zlecenie pracy, np umycia podłóg, umowa o dzieło, to umowa
    o wykonanie konkretnego dzieła, np. wystrugania figurki w drewnie.
    Zleceniodawca (nie ma tu w ogóle pojęcia pracodawcy, nie ma czegoś takiego
    jak urlop. chorobowe , nie obowiązuje kodeks pracy itp itd) liczy jakby tu
    zapłacić najmniejsze koszty zusu, czyli min twojej przyszłej emerytury.
    Od umów o dzieło nie ma w ogóle zusu, od zleceń ze studentami do 26 roku
    życia jak pamiętam to też nie.
    Stąd "kręci". Nie chce z własnej kieszeni dokładać więcej niż musi ponad to
    co się z tobą umówił na wypłatę.

  • 3. Data: 2004-04-21 22:05:01
    Od: "Daniel" <p...@o...pl>

    Dziękuję za odpowiedź.