  • 31. Data: 2018-02-28 21:43:07
    Temat: Re: Używany samochód osobowy w firmie - pytanie o amortyzację
    Od: Marek <x...@x...xxx>

    W dniu 2018-02-27 o 15:25, Kviat pisze:

    > Kto wystawia polisę z VAT?

    Faktycznie zagalopowałem się. Koszty napraw, części, opony itp. na tej
    samej zasadzie co paliwo ?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 32. Data: 2018-02-28 22:39:16
    Od: Kviat

    W dniu 2018-02-28 o 21:43, Marek pisze:

    > Faktycznie zagalopowałem się. Koszty napraw, części, opony itp. na tej
    > samej zasadzie co paliwo ?

    Tak.
    I płyn do spryskiwaczy, przepalony bezpiecznik, gaśnicę, mycie,
    woskowanie, polerowanie. I święcenie. O ile ksiądz Ci fakturę wystawi.
    Żaden urząd Ci teraz nie zakwestionuje pokropienia samochodu.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 33. Data: 2018-03-01 13:04:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]
    >wystawi.
    >Żaden urząd Ci teraz nie zakwestionuje pokropienia samochodu.

    VAT ?
    Bo jak chcesz wrzucic w koszty, to sa to "koszty uzyskania przychodu",
    i zawsze moze urzad spytac w jaki sposob świecenie wplynelo na
    przychod.

    I tlumaczenie "dzieki temu jezdze bezpieczniej i mam wypadku", to
    chyba kiepskie, bo wypadek to koszta, a nie przychod :-)

    J.

  • 34. Data: 2018-03-01 13:07:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-03-01 o 13:04, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > I tlumaczenie "dzieki temu jezdze bezpieczniej i mam wypadku", to chyba
    > kiepskie, bo wypadek to koszta, a nie przychod :-)

    Wypadek, to nie tylko koszta, ale i brak przychodów, a zabezpieczenie
    lub zachowanie źródeł przychodów to uzasadniony KUP.

    --
    Liwiusz

  • 35. Data: 2018-03-01 15:15:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Wypadek, to nie tylko koszta, ale i brak przychodów, a zabezpieczenie
    >lub zachowanie źródeł przychodów to uzasadniony KUP.

    Prawidlowo (aczkowiek urzednik moze miec inne zdanie), ale trzeba tak
    wlasnie argumentowac :-)

    J.

  • 36. Data: 2018-03-01 17:50:27
    Od: Kviat

    W dniu 2018-03-01 o 13:04, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > VAT ?

    Co VAT?
    Pytanie było o koszty. "tej samej zasadzie co paliwo"

    > Bo jak chcesz wrzucic w koszty, to sa to "koszty uzyskania przychodu", i
    > zawsze moze urzad spytac w jaki sposob świecenie wplynelo na przychod.

    To żart był.
    Wszystkie te sprawy są do znalezienia w internetach w ciągu trzech
    sekund, więc jestem zdziwiony zadawaniem takich pytań, dlatego
    pozwoliłem sobie na żart.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 37. Data: 2018-03-01 20:18:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Co VAT?
    >Pytanie było o koszty. "tej samej zasadzie co paliwo"

    >To żart był.

    Moja odpowiedz tez byla zartem ... ale bo to wiadomo, kiedy ktos sobie
    wrzuci darowizne na kosciol w koszta ? :-)
    I zart przestaje byc zartem.

    >Wszystkie te sprawy są do znalezienia w internetach w ciągu trzech
    >sekund, więc jestem zdziwiony zadawaniem takich pytań, dlatego
    >pozwoliłem sobie na żart.

    W dobie zmian przepisow, interpretacji, decyzji urzedow, sadow -
    myslisz, ze to takie proste ?

    Patrz - taki tam maly zarcik sprzed paru dni
    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/1107025,akcy
    za-od-aut-wynajetych-za-granica.html

    J.

  • 38. Data: 2018-03-01 21:27:51
    Od: Kviat

    W dniu 2018-03-01 o 20:18, J.F. pisze:

    > Moja odpowiedz tez byla zartem ... ale bo to wiadomo, kiedy ktos sobie
    > wrzuci darowizne na kosciol w koszta ? :-)

    Jaką darowiznę? Normalnie faktura za usługę.
    Gdybym był ustawodawcą, to kazałbym im na fakturze pisać osobno zużycie
    wody i osobno machanie ręką.
    Na kropidle obowiązkowo wodomierz. Atestowany i plombowany przez
    właściwy urząd. Mogą być nawet dwa. Do zimnej i do ciepłej.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 39. Data: 2018-03-01 21:53:26
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-03-01 o 20:18, J.F. pisze:

    > Patrz - taki tam maly zarcik sprzed paru dni
    > http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/1107025,akcy
    za-od-aut-wynajetych-za-granica.html

    Czyli jadąc przez Europę na każdej granicy akcyza.
    P.G.

  • 40. Data: 2018-03-02 07:31:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 1 Mar 2018 21:27:51 +0100, Kviat napisał(a):

    > Jaką darowiznę? Normalnie faktura za usługę.

    W zasadzie tak, ale na razie to jednak "ofiara"

    > Gdybym był ustawodawcą, to kazałbym im na fakturze pisać osobno zużycie
    > wody i osobno machanie ręką.

    No nie, bo w kawiarni tez nie dostaniesz osobno za wode, kawe,
    podgrzanie i wynajem filizanki.

    Z czym sie czasem rozne stawki VAT wiaza - woda 8%, a US chcialby 23%
    od calosci :-)

    J.