  • 1. Data: 2004-07-08 13:04:09
    Temat: kwatery dla turystów - jaka forma opodatkowania
    Od: "gordom" <g...@w...pl>

    Witam wszystkich znawców tematu.
    I od razu proszę o pomoc. Jestem zupełnie zieloną masą w dziedzinie
    podatkowej, a stoję przed takim oto problemem. Posiadam mieszkanie w
    miejscowości letniskowej i chcę je wynajmować turystom (nie są to oddzielne
    pokoje a całe mieszkanie - rodzaj apartamentu). Byłaby to działalność raczej
    całoroczna, związana z pewnymi niewielkimi (ale jednak) kosztami z mojej
    strony. Jak to opodatkować? Pytałem już kilku osób i każda ma inne zdanie.
    Jedni mówią, że powinienem założyć normalną działalność i opodatkować się
    książką przychodów-rozchodów. Inni twierdzą, że nie muszę prowadzić
    działalności, że wystarczy zgłosić się do US i zadeklarować zamiar
    wynajmowania tego mieszkania. Następnie dokonać wyboru ryczałtu (17%) bądź
    książki p-r (?). W obu przypadkach miałbym możliwość wystawiania rachunków.
    Jak do tego podejść. Proszę poradźcie. Z góry dziękuję.

    --
    pozdrawiam,
    gordom