  • 11. Data: 2004-03-13 11:01:27
    Temat: Re: VAT na Internet - obliczenia
    Od: "Atomek" <l...@p...WYTNIJ.onet.pl>

    podsumuje jeszcze to co wyzej

    1. Jezeli provider zachowal umiar w forsowaniu marzy czyli jesli jego marza
    dotychczasowa byla < <114% to taki provider zarobi na zwolnieniu go z vatu,
    teoretycznie wiec bedzie mogl obnizyc ceny

    2. Jezeli byl pazerny, to chcac zachowac swoje zyski musi podniesc marze,
    stanie sie wiec niekonkurencyjny dla tych mniej pazernych.

    3. Problemy providera nie sa akurat moimi problemami, mnie martwi to, ze
    zwolnienie internetu z VATu uderzy mnie - odbiorce takich uslug -po kieszeni

    Atomek

  • 12. Data: 2004-03-13 12:53:34
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Monse1" <monse1@(nospam)poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ale kupując auto z "kratką" mogę odliczyć cały vat od wartości samochudu i
    > Vat od paliwa?

    Jesli służy zarówno sprzedaży opodatkowanej jak i zwolnionej to nie.

    Pzdr,
    BaLab

  • 13. Data: 2004-03-13 14:52:17
    Od: "TKL" <k...@p...com>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > A policzyłeś zdaje się całe *koszty* co czyni obliczenia sufitowymi :),
    > jako że jakieś koszty bez VAT (choćby pensje) są i być muszą.

    To może mieć wpływ na marżę. Jeśli zdefiniujemy (na potrzeby obliczeń)
    procentową marżę jako:
    M = (PR-KO)*100/KO
    (PR - przychód, KO - opodatkowane koszty w kwotach netto)
    to obliczenia zachowują swoją poprawność.

    > A raczej: ":(", niestety. Tyle to TPSA nie ma :], wniosek: ceny
    > wzrosna.

    Ciekawe kto zgłosił taką poprawkę z tym zwolnionym vatem. Byłoby komisję
    śledczą powołać ;-).

    Pozdrawiam,
    Tomek K.

  • 14. Data: 2004-03-13 17:27:57
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Monse1 napisał:

    > Ale kupując auto z "kratką" mogę odliczyć cały vat od wartości samochudu i
    > Vat od paliwa?

    Spróbujmy metoda uproszczoną (proszę nie krzyczeć, panowie szlachta, to
    będzie VAT for dummies)

    Jak masz tylko sprzedaz zwolnioną to teoretycznie możesz VAT odliczyć
    ponieważ to co kupiłes nie jest wyłączone z odliczenia.
    Ale nie masz od czego doliczyć.
    Nie masz podatku do zapłaty od którego WOLNO by Ci było ten VAT
    odliczyć. Przy stawce zw. wynik rozliczenia VAT nie może być ujemny,
    przy stawce 0% może, i ten minust US Ci zwróci.
    Przy zw. ten minus nie interesuje US, to Twój koszt i tyle. Musisz sobie
    go sam skompensować wyższym wpływem ze sprzedaży.

    Maddy "nie umiem bardziej uprościć"

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl