    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT na internet - jaka stawka
    Date: Tue, 25 May 2004 20:38:47 +0200

    Użytkownik /slawek napisał:

    > Ale mądrale. Mamy to sobie poskreślać w swoich egzemplarzach dziennika
    > ustaw? To może ja sobie jeszcze wykreślę te kawałki, które też uznam za
    > błąd redakcyjny. Znajdę tego sporo. Może niech każdy sobie wyrzuci z
    > ustawy ten fragment, który mu się nie podoba.

    Rozumiem że dla ciebie okreslenie "prowadzenie działalności gospodarczej
    na dostęp szerokopasmowy" jest poprawnie sformułowane po polsku?
    Bo zaden inny przepis nie używa tak wątpliwej konstrukcji językowej.
    Prowadzenie działalności na transport? Na handel hurtowy?
    I nie sposób znaleźć niczego podobnego w innych przepisach.

    Porównując do innego dorobku naszych ustawodawców, takiego bubla
    językowe nie widziałam.

    Do tego ustalenie celu czy tez intencji ustawodawcy jest po prostu
    niemożliwe. Co chciał osiągnąć?
    I przede wszystkim czy użytkownik indywidualny to osoba fizyczna?
    Bo wszyscy tak to odczytują. I na ogół jest to osoba fizyczna
    nieprowadząca działalności gospodarczej. W ogóle. Ale w potocznym
    rozumieniu tego słowa. Ustawa nie definiuje użytkownika indywidualnego.
    Czy sp. z o.o. jest użytkownikiem indywidualnym? A spółka jawna lub cywilna?

    Dopóki ktos duży sie na tym przepisie nie pośliźnie, dopóty bedziemy
    mieli jak w wyliczance - na kogo wypadnie na tego 22% a na kogo nie ten
    zwolniony.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl