eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiVAT od umow o dzielo. Wiem, ze trzeba, ale jak dokladnie? › VAT od umow o dzielo. Wiem, ze trzeba, ale jak dokladnie?
    From: Ronin <r...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: VAT od umow o dzielo. Wiem, ze trzeba, ale jak dokladnie?
    Date: Tue, 14 Dec 2004 18:10:36 +0100

    Pracuje jako tlumacz na umowy o dzielo. Co roku mialem ponizej 10 000
    Euro, wiec nie obejmowal mnie VAT. W miedzyczasie napisalem program
    komputerowy. Moge go sprzedac pewnej firmie (tez na umowe o dzielo), ale
    wtedy przekrocze w tym roku te 10 000 Euro.

    Czyli wpadne w VAT, tak?

    Rozumiem, ze nie musze prowadzic DG, ale od kazdej kolejnej umowy o
    dzielo VAT bede musial odprowadzac?

    Tylko teraz tak. Dotychczas moje koszty uzyskania wynosily 50%. A jak to
    bedzie po przejsciu na VAT? Tez 50%, czy tylko te koszty, ktore
    udokumentuje fakturami?

    W przypadku umowy o dzielo na tlumaczenie VAT wynosi 7%
    A w przypadku pisania programu komputerowego z przeniesieniem praw
    autorskich?

    Czy bedac w VAT-cie bede mogl sobie odliczac rozne koszty tak, jakbym
    mial DG?

    Jezeli w VAT wejde pod koniec roku, to zaplace go tylko od nadwyzki
    powyzej 10 000 Euro, czy od wszystkiego, co zarobilem przez caly rok?

    I ostatnie pytanie. W ktorym momencie musze zglosic w US wejscie w VAT?
    Tuz przed wystawieniem rachunku, ktorym przekrocze owe 10 000 Euro? Bo
    od poczatku roku zarobilem 5000 Euro, a jak wystawie rachunek za ten
    program komputerowy, to bedzie 11 000. To moze moge od razu zglosic do
    US ze chce wejsc w VAT i wtedy bede mogl wystawic odbiorcy tego programu
    FV a nie zwykly rachunek? (jemu zalezy na FV).
    Ile czasu trwa takie rejestrowanie sie jako platnika VAT?

    Z gory dzieki!!!
    Wydalem juz dzisiaj duzo pieniedzy na porady w biurach rachunkowych, a i
    tak (jak widac) nie rozwialo to wszystkich moich watpliwosci. W sumie
    ludzie do ktorych poszedlem chyba sie na tym nie znali. Strasznie to
    skomplikowane :(