  • 1. Data: 2007-04-11 09:35:17
    Temat: VAT przy sprowadzeniu auta z UE
    Od: "Marcin" <m...@o...pl>

    Czesc,

    Sprowadzilem samochod z niemiec jako osoba fizyczna. Kupilem go od firmy
    zajmujacej sie handlem samochadamimi. Zaplacilem za niego jak nalezy cene z
    niemieckim VAT. W Polsce zalatwilem temat akcyzy i wszystko bylo pieknie
    dopoki nie zetknalem sie z Urzedem Skarbowym.

    Urzad Skarbowy, chce odemnie oswiadczenia, ze nie bede uzywal auta do celow
    dzialalnosci gospodarczej, a ja wlasnie na te cele chce go przeznaczyc.
    Problem polega na tym, ze:
    wtorek - kupilem i sprowadzilem auto z niemiec
    sroda - zalatwilem akcyze
    czwartek - zostalem zgloszony do VAT przez moje biuro podatkowe
    piatek - udalem sie do urzedu srarbowego wypelnic VAT24 o zwolnieniu auta z
    VAT

    US chce, zebym zaplacil polski VAT, bo w momencie skladania formularza VAT24
    do US to bylem juz VAT'owcem.
    Tak na chlopski rozum, to wydaje mi sie, ze istotna powinna byc data zakupu
    auta(nie bylem VATowcem), pomijajac juz fakt, ze raz juz za to auto
    zaplacilem VAT w niemczech, to co teraz mam jeszce od tego placic VAT w
    polsce?

    Dajcie znac co o tym sadzicie.
    Jak macie jakies ciekawe linki, to bylo by super,

    Marcin

  • 2. Data: 2007-04-11 09:43:26
    Temat: Re: VAT przy sprowadzeniu auta z UE
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dopoki nie zetknalem sie z Urzedem Skarbowym.
    >
    > Urzad Skarbowy, chce odemnie oswiadczenia, ze nie bede uzywal auta do

    No to podpisz takowe.
    Nie masz obowiązku wrzucania auta do ewidencji ŚT.
    A w przeciwnym kupiłeś auto jako konsument, nie ma związku z działalnością
    gospodarczą.
    Oczywiście dalej możesz używać swojego prywatnego samochodu przy prowadzeniu
    działalności - kilometrówką.

  • 3. Data: 2007-04-11 10:10:22
    Od: "Marcin" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > gospodarczą.
    > Oczywiście dalej możesz używać swojego prywatnego samochodu przy
    > prowadzeniu działalności - kilometrówką.

    Dzieki za szybka odpowiedz i swiatelko w tunelu, bo juz jestem totalnie
    zalamany ;-(

    Co do kilometrowki to ok, ale bede mial problem z serwisem, naprawami,
    oponami itp.
    Natomiast glowne pytanie pozostaje bez odpowiedzi, czy chcac wprowadzic to
    auto do ewidencji, bede musial zaplacic VAT czy nie

    Marcin.

  • 4. Data: 2007-04-11 10:14:12
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > Co do kilometrowki to ok, ale bede mial problem z serwisem, naprawami,
    > oponami itp.

    Nie będziesz - te wydatki jak najbardziej odliczasz, tyle że górnym limitem
    są jazdy na cele działalności.
    No chyba że dla potrzeb działalności jeździć zamierzasz mało, ale czy wtedy
    gra warta świeczki?
    Jesteś już na cenzurowanym, nawet jak wygrasz to możesz się spodziewać
    kontroli, jeśli wprowadzisz to auto do EŚT.

    > Natomiast glowne pytanie pozostaje bez odpowiedzi, czy chcac wprowadzic to
    > auto do ewidencji, bede musial zaplacic VAT czy nie

    IMO tak.
    Kupujesz jako podmiot gospodarczy, płatnik VAT, więc VAT się należy.
    Za to masz prawo do nabycia bez niemieckiego VAT.

    Gdybyś operację uvatowienia się odsunął w czasie o kilka miesięcy - może
    byłbyś w stanie się wybronić.
    Po co było się tak spieszyć?

  • 5. Data: 2007-04-11 10:16:04
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > Natomiast glowne pytanie pozostaje bez odpowiedzi, czy chcac wprowadzic to
    > auto do ewidencji, bede musial zaplacic VAT czy nie

    A tak nawiasem - chyba nic nie stoi na przeszkodzie, abyś auto wrzucił do
    ewidencji za pół roku czy rok.
    Decyzja jest Twoja i nikt i nic nie jest w stanie na nią wpłynąć.