    From: "JacekS" <i...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT w wirtualnym swiecie
    Date: Tue, 16 Jun 2009 16:12:24 +0200

    news:h188lm$ffb$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Ale VAT płaci sie od zysku. Specyficznie pojmowanego ale jednak.
    > Naliczasz przy sprzedaży, odliczasz przy zakupie.
    > A na dodatek to nie są Twoje pieniądze. Twoja jest kwota netto, VAT tylko
    > przekazujesz dalej.
    >

    > --
    > *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***
    >
    > Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    > JID m...@e...com.pl
    > GG: 5303813

    Problem polega właśnie na tym, że przy zakupie tej waluty kosztów VATowskich
    nie ma bo kupuje od osób prywatnych, czyli nieVatowców.
    Podam prosty przykład:
    Skupuję jednostkę waluty po 11 zł, a następnie sprzedaję ją po 14 zł.
    Powiniennem odprowadzić VAT od 14 zł (3,08 zl). 14zł - 3,08zl = 10,92 zl
    czyli do każdej transakcji dopłacam 0,08 gr i zamieniam sie w organizację
    charytatywną:(

    Jacek
    www.podex.com.pl
    gg:1138889