  • 11. Data: 2009-06-16 16:15:48
    Temat: Re: VAT w wirtualnym swiecie
    Od: "JacekS" <i...@p...com.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:op.uvmhd6r7l60ql1@unk...

    > Załóż drugą DG na kogoś innego, albo powołaj do życia s.c. - najlepiej
    > z kimś kto DG już prowadzi, wtedy do ZUS tylko 2xzdrowotne będzie trzeb
    > odprowadzać, a ono w większości od podatku da się odliczyć.
    >
    > Ta druga firma nie będzie VATowcem - i masz problem z głowy.
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Tomek

    Jesli zaloże DG na kogoś innego ( rozumiem, ze firma ta bedzie się zajmowała
    sprzedaża) rozwiaże problem tylko na jakis czas, bo wraz z obrotami firma
    "słup" znowu wpadnie w VAT. Oczywiście można zakładać kolejne firmy ale
    rodzinę mam nieliczną, a nowych jej członków nie zdąże tak szybko produkować
    :) ( Przy okazji zapytam - od jakiego wieku mozna prowadzic DG? bo syn mi
    dorasta...)
    Na spółkach nie znam sie wcale, zaraz zaczynam czytac ale pozwolę sobie
    zapytać wyprzedzająco - czy 2 2 VATowców może założyć spółkę, która nie
    będzie miała VATu?
    Dziekuję wszystkim za chec pomocy
    Jacek.
    www.podex.com.pl
    gg:1138889

  • 12. Data: 2009-06-16 16:55:18
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-06-2009 o 18:15:48 JacekS <i...@p...com.pl> napisał(a):

    > Na spó?kach nie znam sie wcale, zaraz zaczynam czytac ale pozwole sobie
    > zapytaae wyprzedzaj?co - czy 2 2 VATowców mo?e za?o?yae spó?ke, która nie
    > bedzie mia?a VATu?

    Tak, s.c. to osobny podmiot do VAT-u. Zakłada się w miarę prosto, tylko trochę
    trudniej niż zwykłą dg. Gdy przekroczy próg 50000, wtedy rozwiązujesz
    i zakładasz nową (nowa umowa==nowa spółka, aczkolwiek upewnij się u dobrego
    doradcy podatkowego że to bezpieczne) :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 13. Data: 2009-06-16 17:32:54
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Tomek wrote:
    > Racja - myślałem że Rozdział 7 ustawy o VAT dotyczy też podmiotów
    > wewnątrz UE. Czyli trzebaby założyć spółcę na Cyprze :)

    A nie lepiej w USA? Zdalnie powinno sie dac, a w razie potrzeby
    tygodniowa podroz do Las Vegas pozwoli polaczyc przyjemne z pozytecznym.

    Wieslaw

  • 14. Data: 2009-06-16 17:39:34
    Od: "JacekS" <i...@p...com.pl>

> [...]
    > i zakładasz nową (nowa umowa==nowa spółka, aczkolwiek upewnij się u
    > dobrego
    > doradcy podatkowego że to bezpieczne) :)

    Wielkie podziekowania Tomku,
    tą społką cywilną dałes mi trochę nadziei.
    Niezależnie od wszystkiego złoże pismo do US z pytaniem czy wirtualne dobra
    mogą byc uznane za kolekcjonarskie lub towary używane. Wtedy miałbym VAT
    marżę i świety spokój.
    Ech, zachciało mi sie wchodzić w dwudziesty pierwszy wiek z biznesem. Gdy
    pojawiam się w US i tłumaczę swoje dylematy panie patrzą przerażone i chcą
    dzwonić po pogotowie. Nikt nic nie wie:) Czy koszt utrzymania wirtulnego
    biura moge wpisać w koszty, że nie wspomnę o sekretarce, której na oczy nie
    widziałem, nazwiska nie znam i płacę jej wirtualna waluta itd:) Problemów
    takich jest masa, prawo niestety jest w tyle za rzeczywistością.
    Pozdrawiam
    Jacek

  • 15. Data: 2009-06-16 17:59:27
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "JacekS" <i...@p...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zajmowała sprzedaża) rozwiaże problem tylko na jakis czas, bo wraz z
    > obrotami firma "słup" znowu wpadnie w VAT. Oczywiście można zakładać

    Ale to jest limit roczny.
    Wystarczy, ze w ciagu roku masz przychod mniejszy niz 100 kPLN i nie ma
    problemu.
    Tylko musisz uwazac, zeby interes przekazac drugiej firmie *zanim* wpadniesz
    w VAT, a nie po fakcie.
    Wtedy od nowego roku znow pierwsza firma prowadzi interes a gdy obroty
    zbliza sie do kwoty 50 kPLN (ale jej *nie przekrocza*) paleczka przechodzi
    do drugiej firmy i tak w kolko.
    Nie wiem, czemu nei cchesz tego najprostszego rozwiazania.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 16. Data: 2009-06-16 18:23:28
    Od: "JacekS" <i...@p...com.pl>

> [...]
    > do drugiej firmy i tak w kolko.
    > Nie wiem, czemu nei cchesz tego najprostszego rozwiazania.

    Problem polega na tym, że mam dosyć duże obroty i te 50k przychodzi szybko.
    Większość zaufanych znajomych ma już VAT więc odpadają, a rodzina
    wykorzystana już w tym roku. Wpadam już w jakąś obsesję i gdy poznaję w
    pubie piekną kobietę to nie myślę czy ma męża i jak się ten wieczór zakończy
    tylko - czy ma VAT ?!:(
    Dochodzą do tego problemy z ciąganiem tych biednych ludzi po urzędach i
    bankach. Chciałbym to zrobic raz a dobrze i mieć święty spokój.
    Jacek

  • 17. Data: 2009-06-16 18:30:49
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-06-2009 o 19:39:34 JacekS <i...@p...com.pl> napisał(a):

    > Wielkie podziekowania Tomku,
    > t? spo?k? cywiln? da?es mi troche nadziei.
    > Niezale?nie od wszystkiego z?o?e pismo do US z pytaniem czy wirtualne dobra
    > mog? byc uznane za kolekcjonarskie lub towary u?ywane. Wtedy mia?bym VAT
    > mar?e i ?wiety spokój.

    Teraz już nie do US tylko do KIPu w ISie - bo robią to z up. MF ;)

    > Ech, zachcia?o mi sie wchodziae w dwudziesty pierwszy wiek z biznesem. Gdy
    > pojawiam sie w US i t?umacze swoje dylematy panie patrz? przera?one i chc?
    > dzwoniae po pogotowie. Nikt nic nie wie:) Czy koszt utrzymania wirtulnego
    > biura moge wpisaae w koszty, ?e nie wspomne o sekretarce, której na oczy nie
    > widzia?em, nazwiska nie znam i p?ace jej wirtualna waluta itd:) Problemów
    > takich jest masa, prawo niestety jest w tyle za rzeczywisto?ci?.

    :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 18. Data: 2009-06-16 18:31:53
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-06-2009 o 19:32:54 Wwieslaw <u...@o...pl> napisał(a):

    > A nie lepiej w USA? Zdalnie powinno sie dac, a w razie potrzeby
    > tygodniowa podroz do Las Vegas pozwoli polaczyc przyjemne z pozytecznym.

    A w USA barak przymierza się do VAT-u więc
    szkoda się w koszty pakować tylko po to żeby wyszło na to samo :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 19. Data: 2009-06-16 19:24:00
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    JacekS wrote:
    > Rejestracje firmy za granica tez juz rozważalem ale te kilka procent
    > rożnicy nie zmienia istoty problemu - zwłaszcza obserwując tendencję do
    > ujednolicenia stawki VAT w UE.

    Ale zauważ, że dla tego przykładu na Słowacji masz ze 3 razy wyższy
    limit po którym dopiero wpadasz w VAT (z tego co pamiętam to jest to
    35kEuro).

    Nie wiem jak jest z resztą EU ale pewnie dałoby się odpytać Pana Google.

    Nie wiem czy to Cię ratuje, ale może jednak warto podrążyć temat.

    Piotrek

  • 20. Data: 2009-06-16 19:26:40
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    JacekS wrote:
> [...]
    > Dochodzą do tego problemy z ciąganiem tych biednych ludzi po urzędach i
    > bankach. Chciałbym to zrobic raz a dobrze i mieć święty spokój.

    Może nie warto się tak autodenucjować? ;-)
    Hint: firmanctwo

    Piotrek