  • 31. Data: 2009-06-20 08:32:55
    Temat: Re: VAT w wirtualnym swiecie
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-06-2009 o 00:19:38 JacekS <i...@p...com.pl> napisał(a):

    > .

    i=OJ:L:2005:288:0001:0009:PL:PDF

    i=OJ:L:2006:347:0001:0118:PL:PDF

    > Istotnie, dziekuje za informacje. Moja impresja po pobie?nym przejrzeniu -
    > zmieni?o sie niewiele. Miejsce ?wiadczenia us?ug ?wiadczonych drog?
    > elektroniczna - u us?ugobiorcy (art 56), definicji us?ug eletronicznych nie
    > znalaz?em - jedynie ma?y wykaz w za??czniku II.

    Tylko że to jest dyrektywa UE, my mamy swoją ustawę o podatku od towarów i usług:

    http://www.infor.pl/podatki/przepisy-prawne/DZU.2004
    .054.0000535/Ustawa-o-podatku-od-towarow-i-uslug.htm

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 32. Data: 2009-06-20 09:50:20
    Od: "JacekS" <i...@p...com.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > usług:
    >
    > http://www.infor.pl/podatki/przepisy-prawne/DZU.2004
    .054.0000535/Ustawa-o-podatku-od-towarow-i-uslug.htm

    Dyrektywa chyba juz wprowadzona w zycie i wpisana do ustawy, bo wyglada
    podobnie. Miłe i krótkie podsumowanie e- usług wygrzebałem tutaj:
    http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/15646,problemy-z
    -naliczaniem-vat-przy-e-uslugach.html,
    chyba jeszcze jest aktualne?

  • 33. Data: 2009-06-20 10:24:02
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-06-2009 o 11:50:20 JacekS <i...@p...com.pl> napisał(a):

> [...]
    >>

    > Dyrektywa chyba juz wprowadzona w zycie i wpisana do ustawy, bo wyglada
    > podobnie. Mi?e i krótkie podsumowanie e- us?ug wygrzeba?em tutaj:

    Od tamtej pory była przynajmniej jedna spora nowelizacja (weszła w życie 1. grudnia
    2008),
    ale nie wiem czy coś zmieniała odnośnie e-usług.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 34. Data: 2009-06-20 11:09:02
    Od: "JacekS" <i...@p...com.pl>

> [...]
    > 1. grudnia 2008),
    > ale nie wiem czy coś zmieniała odnośnie e-usług.

    To, co wywęszyłem wyglada na niewiele rożniace się od poprzednich wersji.
    Art 27
    "..Podatników mających siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium
    Wspólnoty, ale w kraju innym niż kraj świadczącego usługę ( ..)
    - miejscem świadczenia tych usług jest miejsce, gdzie nabywca usługi posiada
    siedzibę, stałe miejsce prowadzenia działalności, dla którego dana usługa
    jest świadczona, a w przypadku braku stałego miejsca prowadzenia
    działalności, stały adres lub miejsce zamieszkania"
    I zaraz potem dowiadujemy się, że usługi elektroniczne też pod to podpadaja,
    Czyli stan- bez zmian:)

  • 35. Data: 2009-06-27 07:17:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Jun 2009, JacekS wrote:

    > Ech, pieknie by było gdyby te wirtualną walute uznać za dług.

    Na to właśnie wskazywałem - przecież "wirtualna waluta" w żadnym
    razie nie stanowi usługi w rozumieniu cywilnoprawnym.
    Usługę stanowi możliwość posługiwania się tą walutą w wirtualnym
    świecie, na zdrowy rozum opodatkowanie powinno polegać na
    pobieraniu podatku przez wirtualny świat :>
    Stanowi środek płatniczy, taki jak weksle... ale niestety równie
    dobrze można próbować powiedzieć (albo spodziewać się że ktoś
    powie) że taki jak bilety.
    I tu rzeczywiście jest problem - bo przedpłata (znaczy bilety)
    opodatkowane są tak jak docelowa usługa.

    > Nie stanowi, ale staram sie przygotować duchowo do rozmowy z pania z US,
    > ktora zobaczy wpłate i zapyta- a za co to jest? Odpowiem - za wirtualną
    > walutę, na co ona: NBP kursu tej waluty nie odnotowuje, czyli żadną walutą
    > to nie jest.

    Ano walutą to nie jest.
    Jest czymś takim jak kartka z Twoim podpisem: "uprawnia do wejścia na
    mój plac" ;)
    Faktycznie, wychodzi bilet.

    pzdr, Gotfryd