  • 1. Data: 2005-12-05 16:49:26
    Temat: VAt w gastronomii
    Od: <g...@n...pl>

    Mam watpiliwosci jak prawidłowo naliczać VAT od wynajmu lokalu wraz z usługa
    gastronomiczną np. na wesela.Czy powinnam osobno naliczyć VAT od wynajmu
    sali i osobno od usług gastronomicznych czy tez potraktowac to jako całość i
    zastosowac stawke 7 %?

  • 2. Data: 2005-12-05 20:08:45
    Temat: Re: VAt w gastronomii
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Dec 2005 g...@n...pl wrote:

    > Mam watpiliwosci jak prawidłowo naliczać VAT od wynajmu lokalu wraz z usługa
    > gastronomiczną

    ...tak czystej ciekawości: chodzi o *swiadczoną* usługę gastronomiczną ?
    Bo w przypadku pośrednictwa (wliczenia czyjejś usługi) dla gastronomii
    jest pułapka - ktoś już opisywał że w nią wpadł.
    Chodzi o art. 88.1.4 ustawy :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-12-06 08:46:55
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 05-12-2005 21:08, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > Bo w przypadku pośrednictwa (wliczenia czyjejś usługi) dla gastronomii
    > jest pułapka - ktoś już opisywał że w nią wpadł.

    ale widziałam na własne oka wyrok sądu, w którym była mowa, że jeżeli
    służy to dalszej odsprzedaży w ramach prowadzonej działalności
    gospodarczej ( chodziło o zakup usług cateringowych przez hotel, który
    oferował noclegi ze śniadaniem), to VAT jest do odliczenia (bo zakładam,
    że chodzi o to, że zgodnie z tym art.VAT od tych usług jest nieodliczalny)

  • 4. Data: 2005-12-06 09:35:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Dec 2005, gonia wrote:

> [...]
    > to dalszej odsprzedaży w ramach prowadzonej działalności gospodarczej (
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ...to musiało być dawniej :) - teraz w ustawie jest wyłączenie z zakazu
    odliczania właśnie dla świadczących usługi "noclegowe i turystyczne".
    Ale jak ktoś wesele organizuje to może mieć pech :(
    I osoba która się "przejechała" właśnie popełniła ten błąd, że zamiast
    kupić towary (w postaci kanapek) i ew. (najlepiej u kogo innego)
    usługę transportową zamówiła "usługę gastronomiczną".

    > (bo zakładam, że chodzi o to, że
    > zgodnie z tym art.VAT od tych usług jest nieodliczalny)

    Tak, o to.
    Nie wiem z czego miało wynikać że ustawodawca wdał się w takie gnębienie
    podatnika, bo wygląda to jak zamierzona pułapka :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-12-06 11:13:06
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 06-12-2005 10:35, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > kupić towary (w postaci kanapek) i ew. (najlepiej u kogo innego)
    > usługę transportową zamówiła "usługę gastronomiczną".

    to że wyrok dotyczył starej ustawy jest dla mnie pewne, tak samo jak to,
    ze dla turystyki i noclegowni nie ma zakazu. Na mysli miałam to, że
    skoro kiedyś sąd wypowiedział się w duchu przeciwnym z lekka ustawie, to
    teraz pewnie tak samo wygrana prawie pewna. Oczywiście, że w ustawie
    powinno być,< że chyba iż dotyczy to dla dalszej odsprzedaży>, ale może
    ci, co przepisywali ten artykuł, nie wzięli pod uwagę, że organizacją
    wesel może zajmować się jeszcze ktoś/coś poza hotelem bądź biurem
    turystycznym;>

  • 6. Data: 2005-12-07 10:27:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Dec 2005, gonia wrote:

    > to że wyrok dotyczył starej ustawy jest dla mnie pewne, tak samo jak to, ze
    > dla turystyki i noclegowni nie ma zakazu. Na mysli miałam to, że skoro kiedyś
    > sąd wypowiedział się w duchu przeciwnym z lekka ustawie

    Po prawdzie mogły być różne powody - pamiętasz czy to było na
    pewno "przeciw ustawie" ? Bo dość sporo takich wyjątków NSA
    zinterpretował na korzyść podatników, ale stało się tak dlatego
    że zapisy były nie w ustawie a rozporządzeniu.
    I wtedy w obronę wchodzi Konstytucja: NSA (chyba jednolicie)
    wywodził iż skoro nakładać podatki można tylko ustawą to również
    wszystkie przypadki kiedy rozporządzenie powoduje niekorzystne
    dla podatnika (wzgllędem "tylko ustawowych" zasad) skutki są
    bezprawne.

    > Oczywiście, że w ustawie powinno być,< że chyba iż
    > dotyczy to dla dalszej odsprzedaży>

    ...no to się zgadzamy: trzeba uważać żeby nie oberwać VATem po palcach :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-12-07 11:28:44
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 07-12-2005 11:27, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > zinterpretował na korzyść podatników, ale stało się tak dlatego
    > że zapisy były nie w ustawie a rozporządzeniu.

    w ustawie, kiedyś jak przy okazji gastronomii bądź noclegowni się natknę
    to wkleję