  • 1. Data: 2006-03-08 19:46:01
    Temat: Vat nie zapłacony w terminie...
    Od: "Monika_19" <m...@o...pl>

    Witam!
    Mam pytanie do osób prowadzących działalność gospodarczą i
    zobowiązanych do składania deklaracji Vat7. Pytanie dotyczy samego
    regulowania należności wobec Urzędu Skarbowego. Jeżeli ktoś
    zaczął działalność gospodarczą i spoźnia się z opłaceniem
    pierwszego Vatu...ok miesiąca-dwóch to co mu grozi? Oprócz odsetek??
    I właśnie jaki procent tych odsetek? Spotkałam się po 2miesiącach
    zalegania z Vatem zajęciem wszystkich rachunków w mBanku (nie tylko
    biznesowego, ale wszystkich). Nie jest to pewne czy to US,ale na 99%
    tak. Może ktoś mi krótko opisać tą procedurę?? Na jaki czas jest
    blokowane takie konto? Zaczęłam czytać ustawę o Vacie, ale nie
    znalazlm tego....

    --
    Z góry dziękuję
    Monika

  • 2. Data: 2006-03-08 22:17:03
    Temat: Re: Vat nie zapłacony w terminie...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Mar 2006, Monika_19 wrote:

> [...]
    > I właśnie jaki procent tych odsetek? Spotkałam się po 2miesiącach
    > zalegania z Vatem zajęciem wszystkich rachunków w mBanku

    Tak bez niczego ? Bez wezwania do wyjaśnień itp ?
    Możliwe, ale mi się coś nie widzi - US ryzykuje że przeoczył wpłatę.

    > (nie tylko biznesowego, ale wszystkich).

    To akurat IMO norma. Jak jest papier do egzekucji to egzekutor pyta
    bank o numery kont i bank je musi podać oraz zająć.

    > Nie jest to pewne czy to US

    Bez znaczenia. Komornik zadziała tak samo...

    > Może ktoś mi krótko opisać tą procedurę?? Na jaki czas jest
    > blokowane takie konto?

    Aż organ egzekucyjny wyciągnie co trzeba i powie że skończył.

    > Zaczęłam czytać ustawę o Vacie

    Ech... ty myślisz że do każdej czynności jest osobny opis jak
    przebiega egzekcja ??
    No toś optymistką nieprzeciętną ;)
    Jakieś wyjątkowe regulacje są w Ordynacji, zaś tok czynności
    jest jeden opisany w innej ustawie (o postępowaniu egzekucyjnym
    w administracji czy jakoś tak, nie znam i nie mam na HDD :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-03-08 22:25:38
    Temat: Re: Vat nie zaplacony w terminie...
    Od: "Monika_19" <m...@o...pl>

    No nic dziekuje za odp. :-)
    A niepoprawna optymistka jestem to fakt :P

    --
    Monika

  • 4. Data: 2006-03-09 17:25:42
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > co mu grozi? Oprócz odsetek??

    Grzywna, ale raczej musisz mieć wyjątkowego pecha. Natomiast prawie zawsze
    zapłacisz za nieterminowe złożenie zeznania :-)

    Odsetki podatkowe. Zajrzyj np. www.pit.pl

    > Spotkałam się po 2miesiącach
    zalegania z Vatem zajęciem wszystkich rachunków w mBanku (nie tylko
    biznesowego, ale wszystkich).

    Wyjątkowo nierychliwy urząd :-). Za VAT mi dwa razy blokowali konta po ok.
    miesiącu :-).

  • 5. Data: 2006-03-10 07:42:03
    Od: "Mick" <m...@m...adress>

    Witam!
[...]

    Koszty: Odsetki ustawowe + koszty egzekucji (ok 200 PLN)
    Konto masz zablokowane do wysokości zaległości, a blokują po kolei wszystkie
    konta (nawet walutowe) aż znajdą środki, a jak nie to chyba komornik.
    Konto w mBanku jest odblokowane po otrzymaniu przez bank pisma z US .

  • 6. Data: 2006-03-10 09:43:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Mar 2006, Robert J. wrote:

    > Grzywna, ale raczej musisz mieć wyjątkowego pecha. Natomiast prawie zawsze
    > zapłacisz za nieterminowe złożenie zeznania :-)

    Czekaj, ale pytanie było o niezapłacenie, a nie o niezłożenie
    deklaracji.
    Przecież za jednokrotne spóźnienie w zapłacie *swojego* podatku
    nie ma kary - trzeba podkreślić zarówno "jednokrotne" (w ustawie
    jest o "uporczywiści" czy "nagminności" czy jak tam ujęli),
    "swojego" (czyli nie w roli płatnika od *czyichś* podatków)
    i dodać że nie chodzi o niezapłacenie mimo upomnienia.
    Pasuje ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)