  • 11. Data: 2007-10-19 16:21:32
    Temat: Re: VatUE koszty DG
    Od: "Aga" <u...@N...gazeta.pl>

    > nie mozesz.
    >
    > jesli jestes vatowcem podlegasz pod ustawe i jak masz dokument z vatem,
    > to vat rozliczasz osobno...

    dalej draze. Co dalej z tym Vatem? przeciez polski US mi tego nie zwroci
    1) czy w ogole a jak to gdzie ujmowac to w vat7?
    2) gdzie sie starac o zwrot tego VATu?

    no i na marginesie to sie wcale nie nazywa VAT.

    > pozniej trafisz na kontrole krzyzowa (nie wiem, pewnie miedzynarodowe
    > tez sa) i oszczednosc stanie sie fikcją ;)

    wydaje mi sie ze nie mam obowiazku zaliczenia faktury do kosztow, inaczej
    czemu w ogole na fakturach dla firm doliczaja VAT a pozniej go zwracaja...no
    i dane firmowe nie sa tajemnica i kazdy moze je uzyc do wystawiania faktury.

    > to dziala tak, ze w roznych krajach UE sa rozne stawki VAT. i
    > wystawianie faktur zw. upraszcza wszystko. Bo tak, to bylo wczesniej, ze
    > byla FV z VAT innego kraju, przy "wywozie" kupi0onego towaru "na
    > granicy" zwracano ci "ichni" VAT, a w ksiegowaniu w PL naliczano polski.
    > Procedury byly skomplikowane i nic nie wnoszace, bo wychodzilo na to
    > samo, co teraz.

    przeciez tak wyglada caly obieg podatku VAT - firma placi VAT a pozniej go
    sobie odlicza. Zdecydowani byloby latwiej zeby od razu nie musiala placic...

    Dziekuje i pozdrawiam
    Aga

  • 12. Data: 2007-10-19 16:23:39
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Wojtek Malina wrote:

    > jesli jestes vatowcem podlegasz pod ustawe i jak masz dokument z
    > vatem, to vat rozliczasz osobno...

    Ale wiesz, że to co ona ma na fakturze, to nie jest VAT,
    o którym jest nasza ustawa. Art 2 pkt 11)

  • 13. Data: 2007-10-19 16:31:10
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM.gmail.com>

    ajt pisze:

    > jeśli już to drugie, to nie zero, tylko "nie podlega".

    Mam program, ktory ma mozliwosc wystawiania faktur VAT lub VAT UE. W tym
    drugim przypadku przyjmuje stawke 0 i robi dopisek o ktorym wcesniej
    wspomnialem. Dla faktur UE nie pozwala zmienic stawki na NP. Czy ten
    program nadaje sie do kosza ?

    Pozdrawiam
    PW.

  • 14. Data: 2007-10-19 16:31:51
    Od: "Gosc A" <u...@N...gazeta.pl>

    > Ja bym wrzucił brutto, ale poprzez koszty podróży służbowej.
    ok, czyli do delegacji, dodatkowe koszty, tak?

    > A w rozliczeniu kwartalnym krzyżowo, a może automatycznie
    > system sprawdza deklaracje VAT UE i sumy wykazywane przez
    > obie strony. A wtedy VAT nie naliczony będzie z odsetkami,
    > o innych paragrafach z KKS nie wspomnę.

    deklaracja VAT UE? to nie VAT7 nie wystarczy? :-(
    i jeszcze jedno. Swiadcze uslugi informatyczne za granica, przy VAT
    pisze 'podatek rozlicza nabywca' - myslalam ze wystarczy to wpisac w linii
    C11 - C36,C37 VAT7K i po wszyskim...
    Dziekuje i pozdrawiam
    Aga

  • 15. Data: 2007-10-19 16:34:35
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Aga wrote:

    > dalej draze. Co dalej z tym Vatem? przeciez polski US mi tego nie
    > zwroci 1) czy w ogole a jak to gdzie ujmowac to w vat7?
    > 2) gdzie sie starac o zwrot tego VATu?
    >
    > no i na marginesie to sie wcale nie nazywa VAT.

    No to już wiesz, że nie rozliczysz go.

    > wydaje mi sie ze nie mam obowiazku zaliczenia faktury do kosztow,
    > inaczej czemu w ogole na fakturach dla firm doliczaja VAT a pozniej
    > go zwracaja...

    Przedpiścy miśleli o transakcji wewnątrzwpólnotowej,
    gdzie musiałabyś naliczyć też podatek.
    Prawo do odliczenia to co innego.
    Ale tu nie masz takiej sytuacji, więc dyskutowanie
    o tym tylko zamydla sprawę.

    > Zdecydowani byloby latwiej zeby od razu nie
    > musiala placic...

    Jeśli byłaś zarejestrowanym podatnikiem UE,
    to trzeba zawczasu się postarać o dokumenty, które
    ułatwiają uzyskanie prawidłowej faktury,
    o ile charakter wydatku umożliwał rozliczenie go w ten sposób.
    Podejrzewam, że nie. Możesz próbować jak napisałem gdzieś obok
    rozliczyć to brutto jako koszt w podróży.
    Możesz też próbować wystąpić o zwrot,
    ale to też tylko pewne wydatki podlegają.
    Gra chyba nie warta świeczki. W lutym 2006 minął mi termin
    zwrotu podatku w drugą stronę, ale zakładam, że Niemcy szybciej by
    załatwiali.

  • 16. Data: 2007-10-19 16:37:00
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gosc A wrote:

> [...]
    > pisze 'podatek rozlicza nabywca' - myslalam ze wystarczy to wpisac w
    > linii C11 - C36,C37 VAT7K i po wszyskim...

    Oczywiście, że wystarczy.
    Przypadek z VAT UE dotyczy zakupu towaru-
    telefonu, który Aga chciała kupić jako WNT,
    ale nie rozliczać (faktura do kosza)

  • 17. Data: 2007-10-19 16:41:57
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotr Wojcicki wrote:

> [...]
    > tym drugim przypadku przyjmuje stawke 0 i robi dopisek o ktorym
    > wcesniej wspomnialem. Dla faktur UE nie pozwala zmienic stawki na NP.

    Jeśli nie da się zaktualizować, to tak.
    Do kosza z nim.

  • 18. Data: 2007-10-19 20:44:13
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 19 Oct 2007 08:46:06 +0000 (UTC), Aga napisał(a):

    > Jestem vatowcem (DG). Mam fakture z UE i 'ichnym' odpowiednikiem podatku
    > VAT, ale nie chce sie bawic w odzyskiwanie tego podatku. Pytanie - czy moge
    > cala kwote brutto wrzcic w koszty DG, nie wykazujac tej faktury w
    > rozliczeniu VAT? (wiem ze podatek VAT nie moze byc kosztem uzyskania
    > przychodu, ale to sie nawet nie nazywa VAT).

    A mi tu brakuje podstawowej informacji.

    Nie piszesz, czy jesteś zarejestrowana jako podatnik wewnątrzunijny.
    Jeśli nie złożyłaś zgłoszenia VAT R z załącznikiem VAT R UE, to możesz
    sobie wrzucić ten wydatek brutto do kpir, ale tu nie jestem pewna,
    potrzebujemy Gotfryda, koniecznie!!! Bo coś mi świta, że i tak mimo to,
    trzeba to będzie rozliczyć w deklaracji VAT.

    Dokonując nabycia w krajach Unii, chcąc nie płacić VAT-u za taką
    transakcję, podajesz swój numer identyfikacyjny, zgodnie z decyzją US
    poprzedzony PL i otrzymasz fakturę BEZ podatku VAT.

    Wtedy wszystko będzie jasne, tu droga jest przetarta :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 19. Data: 2007-10-19 20:50:36
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 19 Oct 2007 17:09:17 +0200, Piotr Wojcicki napisał(a):

> [...]
    > mozliwosciami wystawienia faktury dla zagranicznego odbiorcy uslug. Albo
    > stawka ZW, albo stawka 0 i dopisek, ze vat rozlicza odbiorca z terenu

    E tam, nie może być stawka zw.
    W ustawie o PTU jasno jest napisane, że "wewnątrzwspólnotowa dostawa towrów
    polega opodatkowaniu według stawki podatku 0%, pod warunkiem (...)"
    (art. 42 ustawy o ptu)

    > Co wiecej ten drugi zaproponowano w urzedzie skarbowym, ale widze ze na
    > tej grupie propagowana jest stawka ZW.

    Chyba w tym wątku ;p

    > Czy te rozwiazania mozna stosowac zamiennie ?

    Nie można :)

    Jest albo "0", albo NP, bo nie podlega pod VAT w naszym kraju, albo
    normalna stawka VAT, bo niektórzy ciągle uważają, że dostawa wewnątrzwspól.
    dotyczy każdego unijnego podmiotu...
    A przecież są jeszcze osoby fizyczne :)

    Te "NP" dotyczą głównie usług, szczegóły dla zainteresowanych art. 27
    ustawy o PTU

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 20. Data: 2007-10-20 01:16:02
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik cef napisał:

    > Ale wiesz, że to co ona ma na fakturze, to nie jest VAT,
    > o którym jest nasza ustawa. Art 2 pkt 11)

    a co?

    albo jest VAT albo nie jest. "Ichni VAT" rozumiem jako VAT ale o innych
    %% (nie 22%).