  • 1. Data: 2007-10-19 06:59:11
    Temat: Zwrot Vat materiały budowlane - naddinterpretacja US
    Od: "Grzegorz Wróbel" <w...@p...onet.pl>

    Witam,

    Właśnie US raczył zabrać się za mój zwrot i od razu sie przyczepił:
    1. zażądał potwierdzeń przelewów tam gdzie była płatnośc przelewem (w
    ustawie jest mowa jedynie o fakturach)
    2. zakwestionował pozycje do odliczenia gdzie sprzedawca podał PKWiU i
    znajduje się ono w wykazie "o oni tego nie rozliczają"
    3. Zakwestionował pozycje kostka brukowa (opaska wokół domu taras połaczony
    z budynkiem i schody) bo duża wartość (sic!).

    Ponieważ musze uzupełnic te potwierdzenia czeka mnie jeszcze jedno spotkanie
    więc nie wykopywałem topara wojennego, ale jak dla mnie to przegiecie.
    Czy ktoś już walczył w podobnej sytuacji i jakies sugestie?

    Bedę wdzięczny

    Grzegorz

  • 2. Data: 2007-10-19 07:36:41
    Od: <s...@a...pl>

    > Właśnie US raczył zabrać się za mój zwrot i od razu sie przyczepił:
    > 1. zażądał potwierdzeń przelewów tam gdzie była płatnośc przelewem (w
    > ustawie jest mowa jedynie o fakturach)

    Bredzisz. Art. 3.1. ustawy mówi: "Osoba fizyczna ma prawo do zwrotu części
    wydatków poniesionych na zakup materiałówbudowlanych w związku z: Osoba
    fizyczna ma prawo do zwrotu części wydatków poniesionych na zakup
    materiałówbudowlanych w związku z: Osoba fizyczna ma prawo do zwrotu części
    wydatków *poniesionych* na zakup materiałów budowlanych..."

    Poniesionych, znaczy zapłaconych. Więc chcą dowodów zapłaty.

    > 2. zakwestionował pozycje do odliczenia gdzie sprzedawca podał PKWiU i
    > znajduje się ono w wykazie "o oni tego nie rozliczają"

    To że podał PKWiU nie oznacza od razu, że towar znajduje sie w wykazie
    ministra. Zobacz art. 3.8. Ba, niektóre materiały nigdy nawet nie były na
    7%, a ludziska chcą je na siłę rozliczać (np. panele ścienne na płycie MDF
    od zawsze były na 22%, a podłogowe na 7%. nie ma przeszkód, by na fakturze
    podawać przy obu pozycjach PKWiU)

    > 3. Zakwestionował pozycje kostka brukowa (opaska wokół domu taras
    > połaczony z budynkiem i schody) bo duża wartość (sic!).

    Nie chce mi się szukać. Zobacz sam, czy jest w wykazie ministra. Jak nie ma,
    to nie odliczysz.
    Myslę że może jej nie być, bo nie jest ona bezposrednio związana z budową,
    remontem lub rozbudowąbudynku mieszkalnego. Dotyczy raczej jego otoczenia.

> [...]
    > spotkanie więc nie wykopywałem topara wojennego, ale jak dla mnie to
    > przegiecie. Czy ktoś już walczył w podobnej sytuacji i jakies sugestie?

    A o co chcesz walczyć?
    Sprawdzić, uzupełnić papiery. To bez walki można zrobić.

  • 3. Data: 2007-10-19 07:41:55
    Od: <s...@a...pl>

    Bredzisz. Art. 3.1. ustawy mówi: "Osoba fizyczna ma prawo do
    zwrotu części wydatków *poniesionych* na zakup materiałów budowlanych..."

    To tak miało być :) Za dużo sie wkleiło...