  • 1. Data: 2007-07-29 08:23:03
    Temat: Wątpliwości: Umowa kupna sprzedaży
    Od: "GIMS" <g...@v...pl>

    Witam.

    Prowadzę działalność w zakresie naprawy i sprzedaży sprzętu komputerowego.
    Naprawiałem laptopa i koszt naprawy przewyższył koszt komputera.
    Chciałem odkupić niektóre części jak np. dysk, pamięć, matrycę.

    W związku z powyższym moje pytania:
    1. Jak ma wyglądać wzór umowy kupna-sprzedaży tych części?
    2. Można je kupić / sprzedać za przysłowiową złotówkę? (klient chce to po
    prostu wyrzucić, a mi się przyda do sprawdzania innych noteeboków na
    serwisie i chcę to wliczyć w koszty)
    3. Jak sprawa wygląda, gdy klient nie ma dowodu zakupu na tego notebooka?
    Musi mieć? Ja muszę mieć jakiś numer dowodu zakupu przez niego lub kopię?

    Bardzo dziękuję za odpowiedzi :)

    Grzegorz

  • 2. Data: 2007-07-29 10:58:59
    Temat: Re: W?tpliwo?ci: Umowa kupna sprzedaży
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 29 Jul 2007 10:23:03 +0200, "GIMS" <g...@v...pl> wrote:

    >3. Jak sprawa wygląda, gdy klient nie ma dowodu zakupu na tego notebooka?
    >Musi mieć? Ja muszę mieć jakiś numer dowodu zakupu przez niego lub kopię?
    A jak sprzedajesz sprzet komputerowy to klienci zadaja od Ciebie
    dowodow zakupu?

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 3. Data: 2007-07-29 21:26:35
    Od: "GIMS" <g...@v...pl>

    W newsie od WAM znalazłem:

    > A jak sprzedajesz sprzet komputerowy to klienci zadaja od Ciebie
    > dowodow zakupu?

    A US ? Nie rząda?

    Grzegorz

  • 4. Data: 2007-07-30 06:12:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Jul 2007, GIMS wrote:

    > W newsie od WAM znalazłem:

    > A US ? Nie rząda?

    Czego, czy żąda *OD CIEBIE* dowodu że hurtownik od którego zakupiłeś
    też gdzieś zakupił? ;)
    Przecież to tajemnica handlowa!

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-07-30 20:58:08
    Temat: Re: Wątpliwości: Umowa kupna sprzedaży
    Od: "GIMS" <g...@v...pl>

    W wiadomości od GIMS znalazłem:

[...]

    Ponawiam jeszcze powyższe pytania i z góry dzięki za odp.

    Grzegorz

  • 6. Data: 2007-07-30 21:35:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Jul 2007, GIMS wrote:

    > W wiadomości od GIMS znalazłem:
    >
    > 1. Jak ma wyglądać wzór umowy kupna-sprzedaży tych części?

    A po co Ci ona? ;)
    Hint: jeśli przez *umowę* rozumiesz *umowę*, czyli to co definiuje
    Kodeks Cywilny, to "od zawsze" się awanturuję że *umowa* nie jest
    w żadnym wypadku dowodem księgowym!
    Dlaczego?
    Ano, bo dowód księgowy musi udowadniać *wydatek*.
    A umowa określa *zamiar*.
    Oczywiście nie mam nic przeciwko *protokołowi wydania* popartym
    *dowodem zapłaty* na kartce pt. "umowa", jako że w myśl KC wcale
    nie tytuł stanowi czym owa kartka jest ;)

    pzdr, Gotfryd