  • 1. Data: 2007-07-28 14:59:30
    Temat: Aneks do umowy - zmiana obliczania pensji - czy to jest korzystne?
    Od: "erni" <z...@g...pl>

    Witam.
    Moja firma wpadła na pomysł "przerobienia" pensji pracowniczych.
    Zamiast zwykłej kwoty brutto, będzie 1/3 na starych zasadach i 2/3 na stałą
    umowę autorską (coś jak dzieło, ale to nie dzieło, nie wiem co to - jestem
    grafikiem).
    Proponują aneks do umowy, zmieniający dotychczasowe zasady.
    Niestety nic nie mogę się dowiedzieć: co to u mnie zmienia, jak z zusem i
    rentowym co ze świadczeniami... cały czas powtarzają, że będzie tak samo jak
    było a ja zyskam kilka stówek, bo będzie inaczej te 2/3 pensji opodatkowane.
    Ogólnie kwota brutto się nie zmienia, ja mam kilka stówek więcej.

    W sumie lekko ściemniają, bo dzięki Zycie G. już mam połowę tego zysku ze
    zmiany umowy do przodu, więc zysk jak dla mnie minimalny.

    Boję się, że w przypadku wymówienia, zasiłku czy renty wszystko będzie
    liczone od tej 1/3 pensji a nie całości, choć przekonywali mnie, że podstawa
    dla zusu jest jak była...A co z dochodami np. dla banku? Będę chciał wziąć
    kredyt i co? Jaka będzie kwota???

    No to pytam po co zmieniają - a oni nic.
    Dla mnie to wszystko jest jakieś tajemnicze.
    Dodatkowo w księgowości odmówiono mi kopii aneksu do przejrzenia w domu!!!
    Mam się zdecydować w 1 sekundę w dniu podpisania, w poniedziałek! Paranoja:(

    Czy mam to olać i podpisać te nowe warunki czy nie. Ale jak nie podpiszę, to
    prawdopodobnie
    zrobią mi wypowiedzenie zmieniające i w końcu wywalą.
    Może mnie ktoś jakoś oświecić? Może jakieś linki?
    Co mam robić???