  • 1. Data: 2005-03-07 14:05:27
    Temat: Windykacja
    Od: "GG" <G...@d...pl>

    Witam.

    Czy firma której parę lat temu (2 ) przez przypadek
    nie zapłaciłem jednego rachunku (50 zł) może sprzedać moje dane firmie
    windykacyjnej bez jakiegokolwiek informowanie mnie o tym ???

    pozdrawiam
    GG

  • 2. Data: 2005-03-07 15:36:04
    Temat: Re: Windykacja
    Od: "klon" <k...@h...pl>

    > Czy firma której parę lat temu (2 ) przez przypadek
    > nie zapłaciłem jednego rachunku (50 zł) może sprzedać moje dane firmie
    > windykacyjnej bez jakiegokolwiek informowanie mnie o tym ???

    Oczywiście. Wraz z kosztami windykacji może to być teraz nawet do 500PLN

    Jurek

  • 3. Data: 2005-03-07 23:25:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Mar 2005, klon wrote:

> [...]
    >+
    >+ Oczywiście. Wraz z kosztami windykacji może to być teraz nawet do 500PLN

    Tu są IMO najmniej dwie różne sprawy:
    - był wyrok (WSA ? NSA ?) z powództwa GIODO o ochronę danych osobowych;
    IMHO wyrok kuriozalny, wzbudził sporo dyskusji - ale był. Zdaje
    się iż "linia orzecznicza" niezbyt go popiera :), niemniej...
    - niezależnie przelew długu *JEST SKUTECZNY* dopiero w momencie
    powiadomienia dłużnika dokonanego przez *poprzedniego* wierzyciela.

    O ile dobrze rozumiem "z braku powiadomienia" można zapłacić wierzycielowi
    (a nie firmie windykacyjnej) i wyrazić później zdziwienie "a o co chodzi"
    ;)
    To raz.
    Po drugie - co za "koszta windykacji" ?
    Rozumiem iż chodzi o coś co było zawarte *w umowie* ?
    Czy o coś a'la "na fakturze znienacka napiszę im odsetki 120 % rocznie" ?
    :)

    A w ogóle to chyba NTG i na .prawo jest sporo w archiwach :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)